چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 341717

اواخر دهه 30 و ورود به دهه 40 زندگی توام با تغییرات محسوس در چهره می باشد. نمایان شدن چروک ریز در زیر چشم و پیشانی ، ایجاد خطوط خنده و غم و ... همه و همه در این سنین آغاز می شود . این تغییرات که در اثر افزایش سن رخ می دهد ، طبیعی بوده و در همه افراد کم یا زیاد اتفاق می افتد. پوست به مرور کیفیت خوب و سالم و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده ، شل و وارفته شده و ما با افتادگی پوست مواجه می شویم. اما چه کاری می توانیم برای پوست و چهره خود انجام دهیم ؟

کاربردهای هایفوتراپی

گذشته از روشهای جراحی زیبایی که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست داشته و دارای ماندگاری بالاست ، بسیاری از افراد عطای آن را به لقایش می بخشند و به دلایل خطرات جراحی ، اثرات بیهوشی و دوره بالای نقاهت درمان و ... از انجام جراحی های زیبایی صرف نظر می کنند. با روی کار آمدن روشهای غیرجراحی زیبایی و لیفت صورت ، بسیاری از افراد به این روشها علاقمند شده اند. امروزه راه های کلینیکی زیادی برای به تاخیر انداختن پیری و به حداقل رساندن ظواهر پوست صورت گسترش یافته است. یکی از این روش ها هایفوتراپی صورت است. بر طبق گزارش انجمن جراحی پلاسیک آمریکا ، در چند سال اخیر هایفوتراپی و دیگر روشهای غیرجراحی جوانسازی پوست و لیفت صورت ، با طرفداران زیادی روبه رو شده است و بیشتر از 60 درصد افزایش داشته است.

هایفوتراپی روشی مدرن برای جوانسازی پوست ، سفت کردن پوست صورت ، رفع افتادگی صورت و لیفت پوست صورت و گردن و ... می باشد و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد. کلمه هایفو از عبارت امواج اولتراسوند با شدت و تمرکز بالا گرفته شده است و دستگاه هایفو با استفاده از این امواج فراصوت (نظیر دستگاه سونوگرافی اما شدیدتر و به صورت متمرکز) که به لایه های عمقی پوست ارسال می شود و در پوست به گرما و حرارت تبدیل می گردد. این گرما باعث آسیب به سلولهای عمیق ترین لایه های پوست می شود که در نتیجه آن ، سلولهای پوست نیاز به بازسازی خواهد داشت و برای ترمیم خود اقدام به ساخت کلاژن (پروتئینی با وظیفه حفظ خاصیت کشسانی پوست) بیشتری می کند که علاوه بر بازسازی پوست ، چین و چروک های سطحی پوست را نیز درمان می کند و این پروسه دو تا سه ماه زمان می برد و ماندگاری بالاتر از یکسال خواهد داشت.

در ابتدا از هایفو در درمانهای پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت تا در سال 2008 اولین بار در بخش زیبایی جوانسازی پوست مورد استفاده قرارگرفت و طی آزمایشهای بالینی روشی ایمن و موثر در پوست و زیبایی شناخته شد. از کاربردهای هایفوتراپی می توان به لیفت صورت ، سفت کردن پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست ، درمان شلی پوست ، کاهش چین و چروک پوست ، صاف شدن پوست ، بالابردن ابرو و پلک ، جلوگیری از پیری زودرس و ... اشاره داشت. چنانچه ذکر شد امواج فراصوت با ایجاد گرما ساخت کلاژن را تحریک کرده و پوست با تولید کلاژن جدید اقدام به از بین بردن مشکلات پوستی فوق می نماید.

در مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در رشت ، متخصصان زیبایی درمانهای تکمیلی آراف تراپی را در ادامه هایفوتراپی توصیه می کنند. آراف تراپی روشی برای جوانسازی پوست بوده که با امواج رادیویی کار می کند. این امواج به لایه های میانی پوست برخورد کرده و با ایجاد گرما در پوست باعث آسیب به پوست شده که در نهایت نظیر آنچه در هایفوتراپی گفته شد ، منجر به تشویق تولید کلاژن می گردد.

البته هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد و افراد بالای 30 سال با درجه شلی خفیف تا متوسط پوست بالاترین کارایی را دارد. از این رو برای پوستهای خیلی شل و دارای افتادگی شدید اثربخش نبوده و لیزردرمانی و جراحی برای این افراد مطلوب تر است.

از ممنوعیت های هایفوتراپی می توان به این موارد اشاره کرد : از انجام همزمان با لیزر موهای زائد خودداری شود. در صورت وجود فلز یا پروتز در ناحیه تحت درمان هایفوتراپی ممنوعیت داشته و افراد دارای ایمپلنت نیز باید در شرایط خاصی هایفوتراپی انجام دهند. و همچنین برای بانوان باردار و شیرده مناسب نمی باشد. افراد دارای عفونت فعال ، آکنه های شدید ، جوش یا زخم ، خال های رنگی ، داشتن بخیه در پوست صورت و نیز افراد مبتلا به مشکلات عصبی عضلانی هم گزینه مناسبی برای انجام هایفوتراپی صورت نیستند. در صورت تزریق ژل در ناحیه صورت باید حدود 6 ماه و تزریق بوتاکس حدود یک ماه زمان گذشته باشد تا بتوانید هایفوتراپی انجام دهید.

در پیشگیری از پیری زودرس پوست و افتادگی و شل شدن پوست می توان روشهای طبیعی مراقبت از پوست را پی گرفت. یکی از این روشها انجام ورزش منظم بوده که فوایدی چون رفع شلی پوست ، جمع شدن پوست های اضافی و در نتیجه سفت شدن بافت پوست دارد. داشتن رژیم غذایی کامل مملو از ویتامین های A , B , C , E و اسیدهای چرب امگا که همگی نقش موثری در حفظ سلامت پوست دارند. این ویتامین ها با از بین بردن رادیکالهای آزاد و بهبود روند کلاژن سازی ، حالت ارتجاعی پوست را حفظ کرده تا از شل شدگی پوست جلوگیری بعمل آید. علاوه بر این ویتامین A در هیدراته کردن پوست و جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند. از این روست که پوست حالت طبیعی خود را حفظ خواهد کرد و چین و چروک دیرتر به سراغش می آید. سبزیجات دارای برگ سبز نظیر اسفناج ، میوه های با رنگ نارنجی مانند هویج و پرتقال، برنج ، تخم مرغ و ... سرشار از این ویتامین های مفید برای پوست می باشند. دوری از نور خورشید ، استفاده از کرم ضد آفتاب ، نوشیدن آب کافی ، ماساژ صورت با روغن های طبیعی ، استفاده از انواع ماسک های طبیعی صورت و ... نیز در حفظ و نگهداری سلامت پوست اثربخش بوده و بدین ترتیب می توان از داشتن پوستی جوان و شاداب لذت برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha