دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 341877

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که تاکنون کار پژوهشی در رابطه با نیاز مراکز درمانی کشور به پرستار مرد انجام نشده است، گفت: حدود ۲۵ درصد گروه پرستاری را آقایان تشکیل می دهند.

با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد میرزابیگی افزود: تاکنون بررسی معناداری در ارتباط با کمبود پرستار مرد در کشور صورت نگرفته و باید یک کار پژوهشی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: در حدود ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در بخش‌های دولتی، خصوصی و… داریم که می‌بایست این تعداد تخت ضرب در ۲.۵ گروه پرستاری شود.

میرزابیگی ادامه داد: واقعیت امر این است که با کمبود شدید پرستار در کشور مواجه هستیم و باید برای رفع کمبود نیروی پرستاری، تدبیر شود.

وی با عنوان این مطلب که با کمبود حداقل ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری مواجه هستیم، افزود: با توجه به تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور، کمتر از ۱۴۰ هزار گروه پرستاری داریم که خیلی کم است.

میرزابیگی گفت: ۱.۸ نیروهای پرستاری را افراد دانشگاهی و ۷ دهم را نیروهای غیر حرفه‌ای تشکیل می‌دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که به ازای هر تخت بیمارستانی باید ۲.۵ نفر نیروی پرستاری داشته باشیم، افزود: حدود ۷۵ تا ۸۰ پرستاران ما خانم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha