چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 342010

در دنیا طعم‌ های بی‌نظیری وجود دارند که هر کدام طرفداران خود را دارند لذا نمی‌توان دقیقا گفت کدام بهتر است یا خوشمزه‌تر است.

پرطرفدارترین طعم و مزه در جهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ در کشورهای غربی در گذشته‌های دور 2 مزه‌ بیشتر معرفی نشده بود و آن هم مزه شیرین و تلخ بود. در کشور هند در علم شفا مزه‌ها شامل: تلخ، تند، شور، ترش و شیرین هستند. چندی قبل مزه خوشمزه هم به‌عنوان مزه پنجم روی زبان شناخته شد، ولی جدیدا دانشمندان متوجه مزه جدید شدند که گاهی برای ما خوشایند نیست، چربی یک مزه به حساب می‌آید و با زبان قابل تشخیص است.

گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق به تشخیص یک گیرنده شیمیایی روی جوانه‌های چشایی شده‌اند که مولکول‌های چربی را تشخیص می‌دهند و متوجه شدند مقدار حساسیت آن‌ها در اشخاص گوناگون متمایز است.

شیرین

پرطرفدارترین طعم، مزه شیرین است که در اغلب مواد غذایی یافت می‌شود. این ماده لذیت و خوش طعم بسیار شادی آور هم است و از محبوبیت خاصی برخوردار است. این مزه در آدامس‌ها ، آّبنبات‌ها ، پاستیل و انواع شیرینی‌ها یافت می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که این مزه بهشتی را دوست نداشته باشد. اما فراموش نکنید زیاد مصرف کردن آن باعث چاقی می‌شود اما اگر از محصولاتی استفاده کنید که دارای قند مصنوعی هستند مثل زایلیتول بهره برید مشکلی پیدا نخواهید کرد.

ترش

این طعم هم طرفداران بسیاری دارد که کم هم نیستند. این مزه در لواشک، آلوچه‌ها و یکسری از میوه‌ها وجود دارد. یکی از میوه‌های خوشمزه و ترش که دهان شما را آب می‌اندازد تمرهندی است. شرکت مانی مان پارس در آبنبات‌های خوشمزه خود که به نام کندی مندی به بازار عرضه می‌شود از تمرهندی استفاده می‌شود. بهتان پیشنهاد می‌کنم حتما برای یکبار هم که شده آن را تست کنید تا متوجه مزه بی‌نظیر اینخوراکی لذت بخش شوید.

شور

این مزه هیجان انگیز که اغلب در همه خوراکی‌ها و غذاها حتی به مقدار اندک استفاده می‌شود و طعمی خوشایند به غذای شما می‌دهد که نبودش در غذاهای شما بسیار حس می‌شود. این طعم در انواع اسنک‌ها و چیپس‌ها استفاده می‌شود. اسنک‌ یک خوراکی پرطرفدار و خوش‌مزه در دورهمی‌ها و مهمانی‌های شما است. البته بهترین خوراکی در هنگام تماشای فیلم است.

تلخ

این مزه که در دانه‌های خوراکی قهوه و شکلات یافت می‌شود و هواداران خود را دارد. امروزه قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار است و زیاد مصرف می‌شود و خستگی را از بین می‌برد. این طعم جذاب در بیسکویت‌های این کمپانی استفاده می‌شود که برای عصرانه شما بی‌نظیر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha