عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه شرایط تامین دارو بدتر می شود، گفت: پشت سیاست های دولت چیزی جز بی تجربگی و عدم هماهنگی نمی توان دید.

دولت دروغ می‌گوید؛ برای تامین مواد اولیۀ دارو، کمبود داریم / شرایط تامین دارو بدتر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز، مسعود پزشکیان در گفت وگو با عصر ایران با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه ها،گفت: با سیاستی که دولت در پیش گرفته است کمبود دارو امری طبیعی است و شرایط بدتر هم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: اینکه دولت می گوید برای دارو و مواد اولیه کمبود نداریم دروغ است چراکه واقعیت چیز دیگری می گوید باید از ابتدا درست تصمیم می گرفتند اگر قرار بود ارز آزاد شود باید ریال کارخانه داران را می دادند که بتوانند مواد اولیه را بخرند و بیاورند. چون ارز آزاد شد قیمت ها بالا رفت.

وی افزود: باید شرکت های داروسازی با ریال، ارز آزاد می گرفتند و مواد اولیه دارو وارد می کردند چون ریال نداشتند کمتر خریدند و در نتیجه کنار وارد کردند و به همین دلیل نیز دارو کمتر تولید می کنند.

پزشکیان تاکید کرد: معتقد بودم باید ارز ترجیحی برای دارو حذف شود ولی باید مدیریت می شد نباید شرکت های داروسازی را رها می کردند که پول نداشته باشند که مواد اولیه بخرند.این بی برنامگی فقط مردم را دچار بحران و مشکل می کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: پشت این سیاست ها چیزی جز بی تجربگی و عدم هماهنگی نمی توان دید. توان و تجربه علمی در دولت وجود ندارد. مدیریت علم است اینکه برخی می گویند فلان مدیر بد است خوب بگویند مدیر خوب کجاست؟ کجا دوره دیده است و چه تربیتی داشته است و چگونه این مدیریت را یاد گرفته است مدیران که یهویی ظاهر نمی شوند کدام یکی از این افرادی که در حال حاضر مدیر هستند دوره مدیریت دیدند و کجا دیدند کجا را توانستند درست کنند که این دومی اش باشد.

پزشکیان گفت: قطعا همه بیماران چه بیماران خاص و چه سایر بیماران با این روند برای تامین دارویشان دچار مشکل می شوند و گرفتاری مردم بیشتر می شود ، علاوه بر اینکه سلامت جسمی افراد تهدید می شود، آرامش فکری و روحی خانواده ها نیز بهم میریزد. وقتی یک نفر در خانواده مریض است ده نفر گرفتار می شوند. وقتی دارو نباشد آرامش همه اعضا آن خانواده بهم می ریزد و این درد بدی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha