شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 342089

سویه جدید کرونا که هم اکنون غالب شده علایم متفاوتی دارد که جدی نگرفتن آن باعث فراگیرشدن بیماری در جامعه می شود در حالی که برخی از مسئولان بهداشتی کشور معتقدند که افزایش دو برابری شمار روزانه مبتلایان به کرونا حاکی از آن است که کشور وارد موج هفتم این بیماری شده ، مهم‌ترین نکته پیشگیری و تشخیص بیماری کروناست؛ و هیچ چیز مثل شناخت علایم در این باره به ما کمک نمی کند .

جدی ترین علایم سویه فعلی کرونا

گلو درد، مهم‌ترین نشانه کووید | به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بنا به اطلاعات ۱۷هزار و 500 نفری که در این هفته آزمایش‌ کرونای آن‌ها در انگلستان مثبت بوده مشخص شد که مهم ترین‌ نشانه‌ کووید، گلودرد است. انسداد بینی، سردرد، سرفه بدون خلط، آب‌ریزش بینی، سرفه با خلط، صدای گرفته، عطسه، خستگی، درد عضلانی، سرگیجه، تورم غدد گلو، التهاب چشم، تغییر بویایی، درد ناحیه قفسه سینه، تب، لرز، تنگی نفس، گوش درد و از دست دادن حس بویایی از دیگر عوارض رایج بوده است.

جالب است بدانید درجه حرارت بالا یا تب و از دست دادن بویایی یا چشایی و مواردی که پیشتر به عنوان نشانه‌های احتمالی کووید شایع بود، بسیار کمتر در بین بیماران دیده‌ می‌شود.یافته‌های جدید نشان می‌دهد که علایم افراد مبتلا به کووید با تکامل همه‌گیری تغییر کرده است.محققان بر این باورند که این موضوع می‌تواند ناشی از تغییر یا جهش ویروس در طی زمان باشد.

پایین آمدن سطح ایمنی | متاسفانه سطح ایمنی جامعه در برابر کرونا پایین آمده و مردم باید به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند و ابتدایی‌ترین کار یعنی زدن ماسک و واکسن را فراموش نکنند.


اهمیت واکسن | تزریق واکسن یادآور بسیار مهم‌تر از این است که درگیر این باشید که چه نوع واکسنی را تزریق کنید. اگر بیش از شش ماه از تزریق نوبت قبلی‌ واکسن‌تان گذشته، به شما توصیه می‌شود نوبت یادآور را دریافت کنید. اگر به بیماری کرونا مبتلا هستید، حداقل تا یک ماه بعد از بهبودی صبر کنید و سپس واکسن بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha