رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: معوقات پرداخت بیمه تامین اجتماعی به مراکز فیزیوتراپی در سطح کشور بیش از هشت ماه است.

معوقات پرداخت بیمه تامین اجتماعی به مراکز فیزیوتراپی 8 ماهه شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد موذن زاده، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران درباره «معوقات پرداخت بیمه تامین اجتماعی به مراکز فیزیوتراپی»،گفت: بر اساس قانون، 60 درصد مطالبات موسسات پزشکی به محض ارایه صورت حساب و الباقی ظرف مدت دو ماه باید تسویه شود؛ در حالی که میزان تاخیر پرداخت و معوقات سازمان تامین اجتماعی بیش از هشت ماه است.

موذن زاده ابراز کرد: خوشبختانه سازمانهای بیمه گر پایه دیگر مانند بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح (ساخد) پرداختهای خود را به روز نزدیک کرده اند که از رویکرد مسئولان این بیمه ها سپاسگزاریم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران بیان داشت: پرداختی برخی بیمه های تکمیلی نیز با تاخیر و کسورات زیاد است که مورد اعتراض ماست مانند بیمه آتیه سازان حافظ و بیمه دی که این رویه عملا خدمت رسانی مطلوب به بیمه شدگان را دچار چالش کرده است.

موذن زاده افزود: معضل دیگر اقدامات غیرقانونی سندیکای بیمه های تکمیلی در شکستن تعرفه های قانونی مصوب هیات دولت برای بخش خصوصی است که با دامپینگ و کاهش غیرقانونی تعرفه های مصوب گردش اقتصادی موسسات پزشکی را مختل کرده و در آستانه ورشکستگی قرار داده اند و انجمنهای مختلف رشته های پزشکی نسبت به این رویکرد ظالمانه و یکسویه معترض بوده و به شورای عالی بیمه و سازمان نظام پزشکی شکایت کرده اند و امیدواریم که هیات دولت جلوی اجحاف سندیکای بیمه های تکمیلی را گرفته و مراکز درمانی پزشکی را از وضعیت وخیم اقتصادی فعلی نجات دهند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ابراز امیدواری کرد: در صورت تبعیت تمامی ارکان خدمات سلامت خصوصا بیمه های تکمیلی از مصوبات تعرفه ای شورای عالی بیمه و هیات دولت بتوانیم از اعمال فشار بیشتر به مردم و بیماران بنا به فرموده مقام معظم رهبری که به غیر از رنج مریض داری، نباید رنج دیگری داشته باشند، عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha