سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 342252

دانشمندان خبر از کشف دارویی دادند که با استفاده از آن می توانید تا 200 سال عمر کنید. یکی از آرزوهای همیشگی بشر داشتن عمر زیاد بوده‌ است حتی آدم‌های با نفوذی چون جف بزوس هم برای رسیدن به این علم و فناوری ،سراغ دانشمندان پژوهشگران و زیست‌شناسان بزرگی رفته و خواسته‌اند از طریق معکوس‌سازی روند پیری به زندگی جاودان برسند.

200 ساله شوید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، از بین بردن سلول‌های زامبی ، زیست‌شناس انگلیسی، دکتر «اندرو استیل» به تازگی کتابی درباره طول عمر انسان‌ها منتشر کرده و در آن مدعی شده که شاید بالاخره بتوانیم با کمک گروه جدیدی از داروها سرعت پیری را کم و تا 200 سال زندگی کنیم. این داروها که در حوزه‌ای موسوم به «سنولیتیک» توسعه پیدا می‌کنند می‌توانند سلول‌هایی را از بین ببرند که باعث تخریب بافت‌ها و در نتیجه پیری می‌شوند.

دکتر استیل در کتاب خود می‌گوید:« داروهای ضد پیری همین حالا به شواهد امیدوارکننده‌ای دست یافته‌اند و می‌توانند ظرف دهه آینده در بازار عرضه شوند.» او ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کنم سقف مطلقی برای حداکثر طول عمر بشر قابل تعیین باشد. دلیل فیزیکی یا بیولوژیکی خاصی به نظرم نمی‌آید که مانع از افزایش طول عمر به 200 سال شود.»


پس از تکمیل تحقیقات، این دارو «سلول های زامبی» را که از نظر علمی به عنوان سلول‌های پیر شناخته می‌شوند از بین می برد. این سلول ها با شروع فرایند پیری ما تقسیم نمی‌شوند و در داخل بدن ما تجمع می یابند و در نهایت ترکیباتی را آزاد می‌کنند که روند پیری را سرعت می بخشد.

فقط کافی است یک قرص بخورید


تمام این فرایند که مانع از پیری و چندین برابر شدن عمر انسان خواهد شد به زودی و به گفته دانشمند ارشد این تحقیق تا دهه آینده، فقط با خوردن یک قرص تحقق خواهد یافت اما به گفته این دانشمند طولانی شدن عمر انسان‌ها احتمالا طرفدار زیادی نخواهد داشت و فقط از سمت گروهی از میلیاردرها استقبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha