یک مطالعه جدید نشان می دهد که برای طولانی تر شدن عمر، افراد باید هم سالم غذا بخورند و هم به طور منظم ورزش کنند.

رژیم غذایی و ورزش به تنهایی به زندگی بیشتر کمک نمیکند، باید هر دو را با هم انجام دهید

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برای طولانی‌تر شدن عمر، افراد باید سالم غذا بخورند و به طور منظم ورزش کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین،در حالی که یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به طور مستقل فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما این مطالعه اشاره می‌کند که بیشترین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از ترکیب رژیم غذایی و ورزش با هم است.

یک رژیم غذایی سالم نمی تواند با اثرات سبک زندگی بی تحرک مقابله کند، همان طور که ورزش منظم نمی تواند عادات غذایی نادرست را خنثی کند.

مطالعه ژوئیه 2022 نشان می دهد که ورزش و رژیم غذایی سالم می توانند به طور جداگانه خطر کلی مرگ و میر را کاهش دهند، اما بیشترین کاهش خطر ناشی از انجام هر دو است.

نتایج منتشر شده در مجله British Journal of Sports Medicine نشان می دهد کسانی که مرتب ورزش می کنند و خوب غذا می خورند کمترین خطر مرگ و میر را دارند. نویسندگان این مطالعه همچنین خاطرنشان کردند که سطوح بالای فعالیت بدنی با اثرات منفی رژیم غذایی نامناسب برای سلامتی مقابله نمی کند.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که به طور مکرر ورزش می کنند و خوب غذا می خورند کمترین خطر مرگ و میر را دارند و حتی سطوح بالای فعالیت بدنی نیز اثرات منفی رژیم غذایی نامناسب بر سلامتی را جبران نمی کند.

به گفته محققان، این یافته ها اهمیت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم را برجسته می کند. محققان نوشتند: «رعایت رژیم غذایی با کیفیت و فعالیت بدنی کافی برای کاهش بهینه خطر مرگ و میر ناشی از همه علل، [بیماری های قلبی عروقی] CVD و سرطان های PDAR [مربوط به چاقی] مهم است».

ورزش و رژیم غذایی، با هم، با کمترین خطر مرگ و میر مرتبط هستند

برای این مطالعه، محققان داده های سلامتی و ورزش 346،627 فرد را در طول 11 سال ارزیابی کردند.

آنها میزان تمرینات ورزشی هر شرکت کننده در یک هفته را به همراه شدت فعالیت بدنی آنها پیگیری کردند. تیم همچنین عادات غذایی شرکت کنندگان را دنبال کرد.

تیم تحقیقاتی دریافت که هر نوع ورزش منظم با خطر مرگ و میر کمتری همراه است و کسانی که هم خوب غذا می‌خورند و هم ورزش می‌کنند کمترین خطر مرگ را دارند.

علاوه بر این، در حالی که ورزش و رژیم غذایی به طور مستقل با خطر کمتر مرگ و میر مرتبط هستند، سطوح بالای ورزش نمی تواند به طور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را کاهش دهد.

Melody Ding، MPH، PhD، نویسنده اصلی این مطالعه و گفت: «در مطالعه ما، کسانی که رژیم غذایی با کیفیت پایین داشتند و فعال بودند، هنوز خطر مرگ و میر را به میزان قابل توجهی نسبت به کسانی که رژیم غذایی با کیفیت پایین می‌خوردند و فعالیت نداشتند، کاهش دادند. یک دانشیار بهداشت و پزشکی در دانشکده بهداشت عمومی سیدنی در دانشگاه سیدنی به Healthline گفت. "فقط این است که شما در هنگام انجام هر دو کار به درستی بیشترین کاهش ریسک را داشتید."

یافته ها نشان می دهد که برای به حداقل رساندن خطر کلی مرگ و میر، افراد باید رژیم غذایی سالم داشته باشند و به طور منظم ورزش کنند.

این مطالعه نتیجه گرفت که اگرچه پیروی از رژیم غذایی و ورزش توسط متخصصان بهداشت در سراسر جهان تأیید شده است، سرفصل‌ها و تبلیغات هیجان‌انگیز برای برخی رژیم‌های ورزشی «مصرف‌کنندگان را به این فکر می‌اندازد که ورزش کنند تا هر چه می‌خواهند بخورند» و به همین دلیل به افسانه‌ای دامن زده است. "ورزش بیش از یک رژیم غذایی بد."

فواید تغذیه سالم و ورزش منظم

به خوبی شناخته شده است که رژیم غذایی و ورزش هر کدام می توانند به پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری های مزمن کمک کنند.

فعالیت فیزیکی منبع مورد اعتماد می تواند سلامت مغز شما را تقویت کند، خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد و استخوان ها و ماهیچه های شما را تقویت کند، و یک رژیم غذایی سالم می تواند طول عمر شما را افزایش دهد، ایمنی را تقویت کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

دکتر اریک وینر، مدیر مرکز سرطان ییل، پزشک ارشد بیمارستان سرطان اسمایلو و رئیس انجمن آمریکایی گفت: رژیم غذایی و ورزش برای به حداقل رساندن احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از سرطان ها ضروری است. انکولوژی بالینی (ASCO). "هم ورزش و هم دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم از نظر سایر مشکلات پزشکی مفید است."

با این حال، از آنجایی که رژیم غذایی و ورزش ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، بسیاری از مردم ممکن است بر این باور باشند که می توانند با افزایش مقدار ورزش، اثرات یک رژیم غذایی نامناسب را جبران کنند.

وینر گفت: "توضیحات علمی اساسی به طور کامل تعریف نشده اند، اما نکته اصلی این است که اگر مردم می خواهند شانس مرگ خود را در اثر بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از انواع سرطان به حداقل برسانند، باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و ورزش کنند."

دینگ اشاره کرد که کنجکاو بود که چگونه فعالیت بدنی خطرات مرتبط با رژیم غذایی نامناسب را کاهش می دهد. او متوجه شد تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ورزش شدید می‌تواند مضرات بد غذا خوردن را در کوتاه مدت جبران کند، اما داده‌های کمی در مورد اثرات بلندمدت آن وجود دارد.

دینگ توضیح داد: «من می‌خواستم بدانم رژیم غذایی و فعالیت بدنی چگونه بر نتایج درازمدت سلامت تأثیر می‌گذارند.

به گفته وینر، مطالعه دینگ نشان می دهد که انجام حداقل یک کار به درستی - یا ورزش منظم یا خوب غذا خوردن - برای کاهش خطر مرگ و میر چقدر مهم است. اما رژیم غذایی و ورزش، با هم، برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از انواع سرطان بسیار مفید هستند.


به یاد داشته باشید که وقتی نوبت به ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی می رسد، مفید است که سعی کنید به یکباره زیاده روی نکنید. وینر توصیه می کند که مردم با تعیین اهداف ساده شروع کنند - و وقتی به آن هدف رسیدید، می توانید هدف جدیدی تعیین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha