شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 342410

نفخ معده می‌تواند آزار دهنده باشد و مشکلات گوارشی دیگری نیز به وجود بیاورد. استفاده از برخی دمنوش‌ها به نفخ معده کمک می‌کند.

۴ دمنوشی که بهترین درمان برای نفخ معده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، برای نفخ معده یک سری درمان‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است. همچنین، حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به کاهش نفخ کمک می‌کند. زنجبیل همچنین به حالت تهوع کمک می‌کند. اسمیت می‌گوید: چای زنجبیل به هضم و به تسکین گاز، نفخ، درد معده و حرکات روده کمک می‌کند. همچنین التهاب را آرام می‌کند و دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد.


چای نعناع تند

نعناع فلفلی برای مشکلات معده عالی است. روغن نعناع در کاهش درد معده، نفخ، گاز موثر است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که چای نعناع حاوی مقادیر کافی برای بهبود علائم است.

چای رازیانه

رازیانه به دلیل فواید بی‌شماری برای تقویت سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است، رازیانه به دفع گاز از روده کمک و همچنین به بدن شما کمک می‌کند صفرا بیشتری تولید کند. صفرای بیشتر به این معنی است که بدن شما بهتر می‌تواند چربی‌ها را تجزیه کند، به‌ویژه لبنیات، که یکی از بزرگ‌ترین دلایل نفخ معده هستند.

چای بابونه

شاید چای بابونه را به دلیل خواص خواب آوری آن بشناسید، اما می‌تواند به تسکین نفخ معده نیز کمک کند. التهاب در دیواره روده می‌تواند باعث نفخ و سایر مشکلات سلامت روده شود. تحقیقات اولیه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد عصاره بابونه به دلیل خواص ضد التهابی، پتانسیل محافظت در برابر اسهال و زخم معده را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha