بوتاکس یک داروی تزریقی می باشد که با فلج کردن عضلات باعث از بین رفتن چین و چروک و خطوط ایجاد شده، می شود. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده است که باعث فلج موقتی عضلات می شود. حرکت عضلات، علت اصلی چین و چروک های ایجاد شده می باشد.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

با فلج کردن عضلات خطوط ایجاد شده از بین می رود. یکی از روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس می باشد و یک روش ایمن و بسیار موثر برای از بین بردن خطوط کم عمق و چین و چروک های ایجاد شده می باشد که از تاثیرات خوب تزریق بوتاکس است. تاثیرات منفی تزریق بوتاکس، شما پس از تزریق قادر به نشان دادن عواطف خود مثل اخم کردن نیستید.

اما برای اینکه از نتایج تزریق بوتاکس راضی باشید، روش ها و موارد مهمی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. یکی از این موارد نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس می باشد.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در کلینیک زیبایی غرب تهران تهیه شده، با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس بیشتر آشنا کنیم.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

باید و نباید های قبل از تزریق بوتاکس

برای اینکه تزریق بوتاکس شما به خوبی انجام شود و نتیجه کار مطلوب باشد یکسری از نکات را باید راعت کنید که شامل موارد زیر می شود:

  • در اولین اقدام قبل از تزریق بوتاکس پیدا کردن دکتر مجرب و با تجربه در این کار است و تزریق بوتاکس ره به افراد ناشی نسپارید و حتما این کار را در کلینیک زیبایی انجام دهید.
  • از مصرف سیگار، الکل، مواد مخدر از 2 هفته قبل خودداری کنید.
  • از مصرف داروهای ضد التهابی و حساسیت زا و همچنین مسکن ها از 2 هفته قبل خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی و کبودی در محل تزریق شود.
  • اگر در حال مصرف دارویی هستید قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنید.
  • خانم های باردار و شیرده تزریق بوتاکس را به تعویق بیاندازید.
  • قبل از تزریق بوتاکس از آرایش کردن خودداری کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

به همان اندازه که مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس اهمیت دارد، مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای نتیجه گیری بهتر و موثرتر اهمیت بسزایی دارد. یکی از مراقبت های مهم نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس است که در ادامه به صورت دقیق تر به این مبحث می پردازیم. مراقبت هایی که باید انجام دهید:

  • صورت خود را تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس نشوید ولی اگر مجبور به این کار بودید صورت خود را با آب سرد و بدون ماساژ دادن پوست بشوید.
  • 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس ورزش نکنید زیرار فشار خون را بالا می برد و در نتیجه بوتاکس را اختلال ایجاد می کند.
  • 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام دادن کارهایی که باعث تعریق می شوند خودداری کنید.
  • آرایش کردن پس از تزریق بوتاکس بلامانع است اما بهتر است تا 24 ساعت از آرایش کردن صورت خودداری کنید.
  • محل تزریق را ماساژ ندهید زیرا امکان جابه جایی مواد وجود دارد.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

نحوه صحیح خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس باید چگونه باشد؟

یکی از دغدغه های افرادی که بوتاکس انجام می دهند نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس است و نمی دانند به چه حالتی باید بخوابند. در ادامه به دغدغه این افراد می پردازیم. پس از انجام تزریق بوتاکس مواد زیر پوست نباید جابه جا شوند تا تاثیر خود را بگدراند و عوارضی برای شما به وجود نیاید از این نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس بسیار مهم است و نکات را باید رعایت کنید.

بعد از تزریق بوتاکس تا 4 ساعت نخوابید ،دراز نکشید و خم نشوید زیرا ممکن است مواد زیر پوست شما جابه جا شود و به حفره چشمی وارد شود و عوارضی مانند افتادگی پلک و دوبینی برای شما به وجود آید.

اگر مواد تکان بخورد و به حرفه چشمی برود درمان آن 3 ماه یا بیشتر زمان میبرد. بهترین زمان برای برای تزریق بوتاکس اول صبح است تا بقیه روز را احساس خستگی و خواب آلودگی نکنید.

بهترین نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس چگونه است؟

طبق گفته پزشکان و متخصصان بهتر است چند روز اول به پهلو و دمر نخوابید و بهترین نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس، برای خوابیدن به پشت و روی کمر است.

در این حالت سر و گردن شما رو به بالا است و احتمال جابه جایی مواد در صورت شما به حداقل میرسد. ممکن است پس از تزریق بوتاکس احساس سرگیجه و خستگی داشته باشید ولی سعی کنید تا 4 ساعت اول دراز نکشید زیرا همانطور که اشاره کردیم نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس بسیار مهم است.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

بوتاکس و مراقبت های لازم آن

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چون به صورت موضعی و موقت است عوارض خاصی ندارد مگر اینکه نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس را رعایت نکنید و مواد زیر پوست شما جابه جا شود، همین امر می تواند باعث افتادگی پلک و دوبینی شود. البته این نکنه را به شما عرض کنم که جابجایی مواد برای تمام افراد اتفاق نمی افتد ولی برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس را انجام دهید.

سخن پایانی

در این گزارش با نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس و همچنین مراقبت های قبل و بعد از تزریق نیز آشنا شدید. این نکته را هم نباید فراموش کنید که تزریق بوتاکس و انجام هر نوع کار زیبایی، باید در کلینیک های معتبر انجام شود تا نتایج خوبی را بدست آورید و دچار خطرات جبران ناپذیری نشوید.

کلینیک زیبایی غرب تهران (www.clinicbut.com) یکی از بهترین کلینیک های زیبایی پوست بوده که پزشکان متخصص و مجرب زیادی در حوزه پوست و مو دارد که با مراجعه به این کلینیک می توانید از انواع خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب در سال 1395 توسط جناب دکتر علی مخبر تاسیس گردید. در این کلینیک تخصصی خدمات درمانی و زیبایی نظیر RF تراپی، مزوتراپی، تزریق ژل و فیلر، بوتاکس، پلاسما جت، لیزر موهای زائد، کربوکسی تراپی، زاویه سازی صورت، میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و.. با رعایت اصول اخلاقی، حفظ حریم خصوصی مراجعه کنندگان باتوجه به استاندارهای جهانی، توسط توسط مجرب ترین متخصصان زیبایی کشور انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha