سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 342630

علت بروز میگرن در تابستان نور شدید، احتباس هوا و مصرف کم مایعات است.

چرا حملات میگرن در تابستان تشدید می‌شوند؟

به گزارش سلامت نیو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از العربیه، به گفته دکتر الیزابتا بویکو، متخصص مغز و اعصاب در مرکز پزشکی اروپا، علل بروز میگرن در تابستان نور شدید، احتباس هوا و مصرف کم مایعات هستند.

بنابراین، او توصیه می‌کند که برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و خاطرنشان می‌کند که استفاده از عینک آفتابی علائم میگرن مرتبط با عدم تحمل نور شدید خورشید را تسکین می‌دهد.

او گفت: عینک آفتابی صورتی یا نزدیک به آن قسمت آبی طیف نور خورشید که در برخی افراد باعث میگرن و سردرد می‌شود را مسدود می‌کند.

این پزشک روسی با اشاره به نتایج یک مطالعه علمی که در سال ۲۰۲۱ انجام شد و به تعیین تاثیر مثبت نور سبز بر زندگی بیماران مبتلا به میگرن اختصاص داشت، تاکید کرد: توصیه می‌شود افراد مبتلا به میگرن به جای ماندن در زیر نور آفتاب، به پرسه‌زنی در مکان‌هایی که در سایه درختان سبز قرار دارند، بپردازند.

بویکو گفت: ننوشیدن مایعات کافی باعث میگرن می‌شود. بنابراین، نه تنها زمانی که احساس تشنگی می‌کنید، بلکه باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید.

این کارشناس روسی همچنین خاطرنشان کرد: احتباس هوای خفه نیز باعث میگرن می‌شود؛ زیرا هوای تازه و تجدیدپذیر کافی وجود ندارد. بنابراین اتاق‌ها باید با باز کردن پنجره‌ها یا روشن کردن سیستم‌های تهویه هوا به طور دوره‌ای تهویه شوند تا از احتباس هوا در آن‌ها جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha