ایمپلنت دندان جلو بهترین روش برای پر کردن دندان های قدامی است. در این مقاله با مراحل ایمپلنت دندان جلو، مدت زمان و نحوه مراقبت از آن آشنا خواهیم شد.

مراحل ایمپلنت دندان جلو چگونه است و چقدر طول میکشد؟

داشتن دندان‌های سالم و منظم تاثیر بسیاری در زیبایی چهره، مخصوصا در زمان خندیدن دارد. مطمئنا فقدان دندان جلو نه‌تنها در شکل ظاهری و صحبت کردن فرد تأثیرگذار است، بلکه موجب کاهش اعتماد به‌نفس نیز می‌شود و تاثیر منفی بر هضم غذا می‌گذارد. امروزه روش‌های مختلفی جهت پر کردن جای خالی دندان جلویی وجود دارد که ایمپلنت دندان جلو یکی از بهترین راه‌حل‌ها است. افرادی‌که از نداشتن دندان‌های قدامی رنج می‌برند می‌توانند با کاشت ایمپلنت دندان، زیبایی را به چهره خود بازگردانند و مشکلات مربوط به جویدن غذا را برطرف کنند. اگر قصد جبران دندان های قدامی خود را با روش ایمپلنت دندان جلو دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

داشتن یک لبخند زیبا و انرژی بخش متکی به داشتن دندان های جلویی سالم و سفید است، اما متاسفانه از دست دادن دندان های قدامی بسیار رایج است. افرادی که این اتفاق برای آنها افتاده، سعی میکنند هرگز نخندند زیرا پوشاندن دندانهای جلو هنگام لبخند زدن بسیار دشوار است، اما هر مشکلی راه حلی دارد. به لطف پیشرفت های روز افزون علم دندانپزشکی، امروزه جدیدترین و بهترین روش برای جایگزینی دندان قدامی، ایمپلنت دندان جلو است.

ایمپلنت در اصل یک ریشه دندان مصنوعی است که داخل استخوان فک کاشته می شود و ظاهر و عملکرد آن دقیقا مانند دندان های طبیعی میباشد. جنس ایمپلنت دندان از فلز تیتانیوم است که یک فلز کاملا سازگار با دهان انسان بوده و هیچ حساسیتی ایجاد نمیکند. ایمپلنت دندان جلو به خاطر کیفیت عالی، کارکرد مشابه دندانهای طبیعی و دوام بالای آن و محافظت از استخوان فک بهترین گزینه برای جبران دندان های از دست رفته جلویی هستند.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو برای چه افرادی مناسب است؟

چه کسانی به ایمپلنت دندان جلو نیاز دارند؟ دندان‌های جلویی بیشتر در معرض آسیب هستند و ممکن است به‌دلایل مختلف از جمله فعالیت‌های ورزشی، ضربه، عفونت یا پوسیدگی‌ و بیماری‌های مختلف سلامت دندان‌های جلو به خطر بیافتد. هم‌چنین گاهی دندان‌های جلو به‌صورت مادرزادی همراه با سایر دندان‌ها در داخل فک رشد نکرده‌اند. اگر به‌هر دلیلی دندان‌های جلوی شما دچار آسیب شده، می‌توانید از ایمپلنت دندان استفاده کنید؛ البته به‌شرطی که رشد دندان در استخوان فک به پایان رسیده‌باشد. اگر در دوران کودکی و درحین بازی‌کردن و افتادن روی زمین یا به‌صورت مادرزادی دندان های قدامی خود را از دست داده‌اید باید تا سن هجده سالگی صبر کنید و سپس جهت ایمپلنت دندان جلو اقدام نمایید. دندان‌پزشک قبل از کاشت ایمپلنت، دندان و دهان بیمار را بررسی می‌کند تا از سلامت و فرآیند رشد دندان و استخوان فک جلو مطمئن شود، سپس اقدام به کاشت دندان جلو می‌کند. در ادامه شما را با مراحل ایمپلنت دندان جلویی آشنا می‌کنیم.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

مراحل کاشت دندان قدامی با مراحل ایمپلنت سایر دندان ها تفاوت خاصی ندارد. به طور کلی دندانپزشک قبل از کاشت ایمپلنت، وضعیت دهان و دندان فرد را بررسی می‌کند. سپس در مورد سابقه پزشکی و داروهایی که بیمار مصرف می‌کند سوال می‌پرسد. دندانپزشک مراحل ایمپلنت دندان را برای بیمار توضیح می‌دهد و هزینه نهایی را برای او مشخص می‌کند. زمانی که فرد تصمیم جدی خود را جهت ایمپلنت دندانهای جلو اعلام کند، پزشک از او تست تشخیص می‌گیرد.

  1. تست تشخیص

اولین قدم جهت کاشت ایمپلنت دندان، عکسبرداری از دندان است تا دندان پزشک بتواند کیفیت و سلامت استخوان فک بیمار را ارزیابی کند و مطمئن شود که فرد برای این جراحی آمادگی لازم را دارد. این عکس‌ها به متخصص ایمپلنت کمک می‌کند که وضعیت سلامت دندان‌ها را به‌طور دقیق بررسی کرده و هم چنین با توجه به عکس‌های گرفته شده، قالب دندان را تهیه کرده و یک برنامه تخصصی و دقیق برای بیمار تنظیم می‌کند.

2. برنامه ریزی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو

دندانپزشک با توجه به اطلاعات بدست‌آمده از تست‌های تشخیصی، یک برنامه جراحی برای بیمار مشخص می‌کند. سپس به‌طور کامل بیمار را از مراحل ایمپلنت دندان جلو و هزینه این جراحی آگاه می‌نماید. متخصص با استفاده از تصاویر دیجیتال، وضعیت دندان را بعد از کاشت ایمپلنت بررسی می‌کند؛ زیرا زیبایی دندان‌ها بسیار اهمیت دارد. هم چنین در صورت نیاز ممکن است برای کاشت دندان جلویی یکی از دندان‌های بیمار را بکشد. به‌علاوه درصورتی‌که بیمار به پیوند استخوان نیاز داشته‌باشد، دندانپزشک مقداری ماده پیوند استخوان را در حین مراحل ایمپلنت دندان در مکان موردنظر قرار می‌دهد.

3. کاشت ایمپلنت دندان جلو

کاشت ایمپلنت دندان‌های قدامی حدود سی دقیقه الی یک ساعت زمان می‌برد. ابتدا متخصص ایمپلنت از بی حسی موضعی استفاده کرده و سپس جراحی را شروع می‌کند. پس از اتمام کاشت دندان، جراح ممکن است اجازه دهد که زخم خودش ترمیم شود یا از پانسمان مخصوص استفاده کند. هم چنین گاهی اوقات دندانپزشک تا قبل از آماده شدن ایمپلنت دائمی دندان جلو، اقدام به نصب دندان موقت می‌نماید.

4. نصب دندان دائمی

پس از پایان مراحل ایمپلنت دندان جلو و تا زمان اتمام فرآیند بهبودی، برای اینکه مشکلی برای ایمپلنت ایجاد نشود و به‌طور کامل با استخوان پیوند بخورد از دندان موقت استفاده می‌شود. توجه داشته‌باشید نصب دندان موقت فقط جنبه زیبایی دارد و فرد نمی‌تواند از آن برای گاز زدن مواد غذایی سفت استفاده کند. پس از بهبودی کامل، متخصص دندان دائمی را به ایمپلنت دندانی نصب می‌کند. این دندان علاوه بر اینکه از نظر ظاهر تفاوتی با بقیه دندان‌ها ندارد، از عملکرد خوبی هم برخوردار است. پس از کاشت ایمپلنت دندان جلو، فرد می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد و در صورت احساس درد می‌تواند مسکن مصرف کند؛ به‌علاوه پزشک در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز می‌کند و تا زمان بهبودی کامل یک برنامه غذایی برای فرد مشخص می‌کند.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

مراحل ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

مدت زمان آماده سازی و نصب ایمپلنت دندان جلو با توجه به وضعیت دهان و دندان بیمار متفاوت است و از 3 تا 15 ماه میتواند متغیر باشد. مثلا اگر استخوان فک بیمار از استحکام لازم برخوردار نباشد، ابتدا باید جراحی پیوند استخوان انجام شود و بعد کاشت دندان جلو صورت بگیرد. همچنین روند بهبود زخم نیز روی مدت زمان ایمپلنت دندان جلو تاثیرگذار است. از آنجایی که ایمپلنت دندان قدامی مدت زیادی طول میکشد، بیشتر بیماران برای جایگزین دندانهای جلوی خود به ایمپلنت فوری که در یک روز انجام می شود، متوسل می شوند.

آیا کاشت ایمپلنت دندان جلو بی خطر است؟

اگر قصد ایمپلنت دندان جلویی را دارید ولی نگران خطرناک بودن این جراحی هستید؛ این اطمینان را به شما می‌دهیم که کاشت ایمپلنت هیچ‌گونه خطری ندارد. ایمپلنت دندانی ظاهری شبیه به بقیه دندان‌ها دارد و از این رو یکی از بهترین روش‌های درمانی با کمترین خطر محسوب می‌شود. هم چنین جنس ایمپلنت از تیتانیوم است که به‌راحتی به استخوان فک جوش می‌خورد و یک پایه محکم و ثابت برای دندان به‌وجود می‌آورد. ایمپلنت دندان جلو یک ابزار قوی جهت جایگزین کردن دندان محسوب می‌شود، کافیست با رعایت نکات ساده ای از جمله رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن، نخوردن مواد غذایی سفت و نوشیدنی های رنگی ایمپلنت های خود را به دندان هایی مادامالعمر تبدیل کنید.

چگونه از ایمپلنت دندان جلو مراقبت کنیم؟

همانطورکه دندان‌های واقعی شما به مراقبت نیاز دارند، باید به ایمپلنت دندان جلو هم رسیدگی کنید. مراقبت از ایمپلنت های دندان جلو بسیار ساده است، کافیست موارد زیر را انجام دهید:

  • شما باید هر روز به‌صورت دقیق و منظم مسواک بزنید و از نخ‌دندان استفاده کنید تا بافت اطراف ایمپلنت دندان جلو همیشه تمیز باشد.
  • حتما در زمان مسواک زدن، آن را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید تا بتوانید تمام پلاکت‌ها و مواد غذایی بین دندان‌ها را خارج کنید.
  • استفاده از نخ‌دندان مناسب جهت تمیز کردن دندان و لثه را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید؛ زیرا با مسواک نمیتوان بین دندان‌ها را کامل تمیز کرد و به‌همین دلیل نخ‌دندان بسیار اهمیت دارد.
  • در صورت بروز هر مشکلی در اسرع وقت به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا پزشک شما را معاینه کند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان جلو

کلام پایانی

در این مقاله شما را با مراحل ایمپلنت دندان جلو و زمان بهبودی آن آشنا کردیم. از آنجایی که در زمان خندیدن دندان‌های جلو بیشتر دیده می‌شوند، کاشت ایمپلنت می‌تواند دندان‌هایتان را زیباتر کرده و موجب افزایش اعتمادبه‌نفس شما شود. ایمپلنت دندان جلو یک عمل جراحی حساس، با ظریف کاری فراوان است، بنابراین برای اینکه بهترین نتیجه را از کاشت دندان های خود بگیرید، باید به یک متخصص مجرب و حرفه ای مراجعه نمایید. کلینیک ایران مهر واقع در جنت آباد، یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دندان در تهران است که از بهترین برندهای دنیا و مجرب ترین دندانپزشکان ایرانی برای ارائه خدمات خود استفاده میکند. برای دیدن نمونه کارهای ایمپلنت دندان جلو فک بالا و پایین میتوانید به وب سایت کلینیک ایرانمهر مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha