یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران پرداخت.

تداوم بارش‌های موسمی در بیشتر استان‌ها/ هشدار قرمز برای مناطقی از کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا بارش‌های موسمی در کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق استان‌های اصفهان، یزد و سمنان‌، همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای ارتفاعات خراسان رضوی و شمالی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، افزود: در برخی نقاط احتمال خیزش گرد وخاک وجود دارد و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در مناطقی که بارش‌ها شدیدتر است هشدار های لازم صادر شده است، ادامه داد: در نیمه شرقی و جنوبی خوزستان، نیمه غربی و جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان وبلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر بارش‌ها در حد هشدار قرمز است و همچنان هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

گودرزی اظهار کرد: روز سه‌شنبه در چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب فارس برخی نقاط بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روز چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد وخاک رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: طی چند روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد وخاک ادامه دارد و دریای عمان و تنگه هرمز برای دو روز آینده مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی اوقات ابری است و برای آن رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید را انتظار داریم و فردا هم این شرایط جوی را در پایتخت شاهد هستیم . بیشینه دمای تهران امروز به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha