به گفته محققان، پیاده‌روی روزانه، تمیز کردن خانه و ناهار با دوستان می‌تواند کلیدهای پیشگیری از زوال عقل باشد.

محققان کلیدهای پیشگیری از زوال عقل را کشف کردند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی یک مطالعه جدید به عادات سبک زندگی که می تواند به کاهش خطرات کمک کند، به جای عواملی که ممکن است در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند، پرداخت.

محققان در چین داده‌های بیش از نیم میلیون بریتانیایی را در Biobank بریتانیا بررسی کردند و دریافتند که کارهای خانه، ملاقات‌های اجتماعی و ورزش همگی با کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف زوال عقل مرتبط هستند.

این مطالعه به رهبری دکتر هوان سونگ از دانشگاه سیچوان در چنگدو، چین، شرکت کنندگان را به طور متوسط 11 سال دنبال کرد. در پایان پیگیری، 5185 شرکت‌کننده به زوال عقل مبتلا شده بودند.

ما نمی‌توانیم فقط به این مطالعه نگاه کنیم و بگوییم، اگر ورزش کنید، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهید. دکتر آلیسون ریس، دانشیار دانشکده پزشکی NYU لانگ آیلند که در هیئت مشاوران بنیاد آلزایمر آمریکا خدمت می کند، گفت: این نشان می دهد که ورزش واقعاً برای مغز شما مفید است.

ریس گفت که این مطالعه به دلیل اینکه اندازه آن به خوبی انجام شده و استثنایی بود، اگرچه ذهنی نیز بود زیرا بر اساس پرسشنامه هایی بود که توسط شرکت کنندگان پر شده بود. آنها به سؤالاتی در مورد فعالیت های بدنی خود، از جمله فراوانی بالا رفتن از پله ها، شرکت در ورزش های شدید و استفاده از حمل و نقل پاسخ دادند.

شرکت‌کنندگان همچنین اطلاعاتی در مورد کارهای خانه، فعالیت‌های مرتبط با شغل و استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی، و همچنین تعداد دفعات ملاقات با دوستان و خانواده یا رفتن به بارها، کلوپ‌های اجتماعی یا گروه‌های مذهبی ارائه کردند. آنها همچنین سابقه خانوادگی زوال عقل را گزارش کردند که به محققان در ارزیابی خطر ژنتیکی آلزایمر کمک کرد.

محققان دریافتند چه سابقه خانوادگی زوال عقل داشته باشند یا نه، همه شرکت‌کنندگان از اثر محافظتی فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی بهره‌مند شدند.

به طور خاص، خطر ، 35٪ در میان ورزشکاران مکرر کاهش یافت. 21 درصد در میان کسانی که کارهای خانه را انجام می دادند، و 15 درصد در میان افرادی که روزانه با خانواده و دوستانشان ملاقات داشتند، در مقایسه با کسانی که کمترین درگیر این فعالیت ها بودند.

ریس گفت که کارهای روزمره می توانند مفید باشند زیرا نوعی ورزش هستند. افرادی که مشغول نظافت، آشپزی و باغبانی هستند نیز ممکن است سبک زندگی فعال تری داشته باشند.

او گفت: «واقعاً فکر می‌کنم که با افزایش سن، فعالیت بدنی یک چیز بسیار خوب است. "زندگی را رها نکنید و روی کاناپه بنشینید. بیرون بروید و کارهایی را با مردم انجام دهید و اگر فعالیت بدنی باشد، عالی است. و فعالیت ذهنی خوب است. به زندگی ادامه دهید."

دکتر زالدی تان، مدیر پزشکی مرکز جونا گلدریچ برای آلزایمر و اختلالات حافظه در مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لس آنجلس نیز این یافته ها را بررسی کرد.

او گفت که ثبات ممکن است از مزایای کارهای خانه باشد. او خاطرنشان کرد: برخلاف ورزش که ممکن است افراد برای مدتی از آن دست بکشند، آن‌ها با فعالیت‌های روزانه بسیار در هم تنیده هستند.

تان گفت: «و البته، هدف در اینجا تکمیل آن با سایر فعالیت‌هایی است که نه تنها از نظر فیزیکی نیاز دارند، بلکه شبیه‌سازی ذهنی ما را نیز افزایش می‌دهند و عضلات اجتماعی ما را منعطف می‌کنند.» این جنبه جالب دیگر این مطالعه این است که فقط فعالیت بدنی نیست، بلکه فعالیت های ذهنی و اجتماعی نیز هست.

او گفت که گاهی اوقات افراد با ورود به دوران بازنشستگی منزوی می شوند، اگر تمام تعاملات اجتماعی آنها با کارشان گره خورده باشد. انزوای اجتماعی یک عامل خطر برای زوال عقل است.

چیزی که مردم می توانند از این موضوع دور کنند این است که صرف نظر از سن و شرایط زندگی ما، ما باید راهی برای فعال ماندن از نظر فیزیکی، ذهنی فعال و اجتماعی به عنوان بخشی از رویکرد کلی برای حفظ ذهن و ذهن خود پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha