چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 343044

شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی، ۷۶نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و بررسی اولیه حاکی از مرگ آن‌ها در پی سیل است.

جانباختگان سیل کشور به 76نفر رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو، تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه‌دیدگان سیل‌ اخیر حاکی از مرگ ۷۶تن و امدادرسانی به بیش از ۶۱هزار نفر در ۲۵استان کشور است.


درپی بارش‌های شدید باران در نقاط مختلف شاهد جاری شدن سیل و وقوع آبگرفتگی در این مناطق بودیم؛ بارش‌هایی که در برخی از نقاط نظیر فیروزکوه، امامزاده داوود (ع)، یزد، رفسنجان و... خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.


محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ امروز برای بازدید از مناطق سیل‌زده و اطلاع از آخرین روند امدادرسانی به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کردم. در جریان این سفر با استاندار و دیگر مسوولان و مقامات محلی نیز دیدار و گفت‌وگوهایی انجام شده و آخرین وضعیت امدادرسانی در این استان ارائه شد. بنا شد تا طبق دستور ریاست محترم جمهوری به‌سرعت نسبت‌به جبران خسارات و حمایت از آسیب‌دیدگان اقدام شود.


وی همچنین درباره آمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت:‌ شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی، ۷۶نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و بررسی اولیه حاکی از مرگ آن‌ها در پی سیل است و تحقیقات ثانویه و تکمیلی نیز در حال انجام است. همچنین ۱۶نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آنان ادامه دارد.


مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت خدمات ارائه‌شده ازسوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت:‌ از ابتدای مردادماه تاکنون ۶۵۰۰امدادگر در ۱۵۰۰تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در ۲۵استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت‌ها ۱۲۰۰دستگاه خودرو و ۱۵فروند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت:‌ ۱۶۷شهرستان، ۱۳۰شهر، ۱۳۸۶روستا و ۱۵۳محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آن‌ها ازسوی هلال‌احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱هزار و ۱۲۷نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.


رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر در ۲۵استان متاثر از سیل ادامه دارد، گفت:‌ این ماموریت‌ها به‌ویژه در استان‌های فارس، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، تهران، کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha