مهمترین مسئله در مورد ایجاد یک الگوی خواب سالم این است که به موقع از خواب بیدار شوید.

خواب خوب شبانه در بهبود مهارت های حرکتی موثر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،تحقیقات جدید بینش‌های خوبی در مورد نقش خواب در یادگیری مهارت‌های حرکتی ارائه کرده است.

به گزارش هلث سایت، به گفته دانشمندان دانشگاه مونترال کانادا، نواحی مغز در زیر قشر مغز نقش مهمی را ایفا می‌کنند، زیرا ما حرکات را به بدن خود آموزش می‌دهیم و آنها پس از یک شب خواب به طور مؤثرتری با هم تعامل دارند.

«کارن دباس»، سرپرست تیم تحقیق و عصب‌روان‌شناس از دانشگاه مونترال کانادا، می‌گوید: «بعد از یک شب خواب، متوجه شدیم که شبکه‌های مغزی یکپارچه‌تر بودند، یعنی تعامل بین این نواحی زمانی که یکپارچگی وجود داشت، بیشتر بود. شبکه به چندین ناحیه مغزی اشاره دارد که به طور همزمان فعال می شوند.»

به گفته دباس، «به نظر می رسد یک شب خواب محافظت فعالی از این شبکه فراهم می کند که در طول روز ایجاد نمی شود. علاوه بر این، تنها یک شب خواب باعث عملکرد بهتر می شود.»

برای به دست آوردن این نتایج، محققان توالی جدیدی از حرکات انگشت بر روی پیانو را به شرکت کنندگان آموزش دادند. مغز شرکت کنندگان با استفاده از تصویربرداری MRI در طول انجام کار قبل و بعد از یک دوره خواب مشاهده شد. همین آزمایش توسط گروه کنترل در ابتدا و انتهای روز بدون یک دوره خواب انجام شد. محققان عملکرد بهتری را پس از یک شب خواب در شرکت کنندگان مشاهده کردند.

محققان نتیجه گرفتند که این یافته ها می تواند ما را به درک بهتر مکانیسم هایی که در طول خواب روی می دهد و اطمینان از تعامل بهتر بین مناطق کلیدی مغز هدایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha