رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت بیماری و بستری شدن کودکان و بزرگسالان در روستای چنار علیای شهرستان اسدآباد عامل میکروبی اسهال عفونی بود.

 اسهال عفونی علت بستری اهالی یک روستا/ ربطی به شربت نذری ندارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد سه شنبه شب گذشته از مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان و فوت یک دختر جوان خبر داد.

«محمد مهدی مجذوبی» روز جمعه در این باره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بروز عامل میکروبی اسهال عفونی، ۲۶۰ نفر از اهالی روستایی در اسدآباد به صورت سرپایی برای درمان این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستانهای اسدآباد و بعثت بستری شدند که ۴۶ نفر از آنها اطفال و کودکان و ۹ نفر بزرگسال بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با پیگیری ها و اقدام های صورت گرفته در حال حاضر بیمار بدحال نداریم و بیماری کنترل شده است.

مجذوبی با رد شایعات طرح شده در فضای مجازی در خصوص این حادثه گفت: نتیجه بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و آزمایش بیماران موید این است که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه گیری محدود دخیل نبوده است.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن بهداشت فردی علت بروز اسهال عفونی بوده است بنابراین لازم است کودکان و بزرگسالان برای ممانعت از شیوع این همه گیری به بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد از مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان و فوت یک دختر جوان خبر داد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «محمد شیرزادی» اظهار داشت: با اطلاع از خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یک روستا در اسدآباد، بررسی علت و عوامل در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با هماهنگی های انجام شده با دانشکده علوم پزشکی، درمان مسموم شدگان انجام و تحقیق برای تشخیص علت مسمومیت آنان توسط تیمی آغاز شد.

دادستان اسدآباد از فوت یک دختر ۱۶ ساله همزمان با این اتفاق در این روستا خبر داد و افزود: هنوز علت فوت مشخص نشده و منتظر پاسخ پزشکی قانونی در این باره هستیم.

شیرزادی گفت: علت اصلی بروز این موضوع توسط تیمی در دست بررسی است و پس از مشخص شدن علت این مسمومیت اخبار تکمیلی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha