مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: آزمایشات ژنتیک در دوران بارداری مادران خانواده‌های دارای معلول با هزینه بهزیستی انجام می‌شود.

آزمایشات ژنتیک در دوران بارداری مادران خانواده‌های دارای معلول انجام می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همایون عمودی‌زاده در خصوص پیشگیری از معلولیت‌ها، اظهار کرد: هرآنچه در زمینه پیشگیری هزینه کنیم به عنوان سرمایه است.

وی اضافه کرد: در آزمایشات ژنتیک در دوران بارداری مادران مخصوصا خانواده‌های دارای معلول هستند هزینه آزمایشگاهی آنان را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: هزینه آزمایشگاهی این افراد را تا ۱۲ میلیون تومان برای ارسال به خارج از کشور نیز تقبل می‌کنیم.

عمودی‌زاده افزود: وقتی نوازدی متولد می‌شود به عنوان فردی معلول، خانواده، جامعه و فرد معلول و بهزیستی گرفتار می‌شوند اما قبل از تولد افراد معلول با کار کارشناسی و آزمایشات ژنتیکی از تولد یک معلول جلوگیری شود ۱۲ میلیون تومان هزینه شده حتی در حد تهیه وسایل کمک‌توانبخشی فرد معلول نیست.

وی بیان کرد: در راستای این موضوع چندین تفاهم‌نامه بسته شده که یکی از آنها تفاهم‌نامه با ثبت احوال لرستان بسته شده در خصوص غربالگری شنوایی، در بدو تولد کودکان غربالگری بسیار حائز اهمیت است که بتوان درمان را شروع کرد و چنانچه زمان طلایی بگذرد عمل جراحی کاشت حلزون سخت‌تر و گران‌قیمت و کم کیفیت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: با ثبت احوال استان تفاهم‌نامه داریم که برای هر کودکی و موالیدی شناسنامه صادر نشود مگر اینکه سازمان بهزیستی غربالگری شنوایی آنها را تایید کند.

عمودی زاده ادامه داد: متاسفانه خیلی از خانواده متوجه میزان معلولیت فرزند خود نیستند و باید غربالگری‌ها انجام شود.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ دیگری را نیز با موسسه خیریه بخشش انجام دادیم و افرادی که نیاز به عمل جراحی کاشت حلزون دارند سه میلیون تومان به عنوان بلاعوض کمک می‌کند و تمام هزینه تعمیر سمعک را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه نیز از کمیته امداد امام (ره) به عنوان شرکای اجتماعی دعوت کردیم افراد ناشنوایی که اولیای آنان تحت سرپرست کمیته امداد هستند هزینه تردد و ایاب و ذهاب آنان به استان‌های دیگر و اسکان آنها کمک کند.

عمودی زاده بیان کرد: یک تفاهم نامه هم با آموزش و پرورش در راستای طرح تنبلی چشم بسته شده است و همکاری با بهزیستی و پایگاه‌ها و تیم‌های سیار سازمان داشته باشند تا در اجرای طرح تنبلی چشم مشکلی نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha