نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب بیش از حد سفت یا ضعیف می‌شود و دیگر قادر به پاسخگویی به نیازهای بدن برای پمپاژ خون نیست. علت اصلی بیماری قلبی است، اما عضله قلب نیز به دلیل فشار خون بالا یا دیابت کنترل نشده سفت می شود. به ندرت، کاردیومیوپاتی یا میوکاردیت ناشی از یک ویروس می تواند باعث این بیماری شود.

مراقب علائم هشدار دهنده نارسایی قلبی باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز یک متخصص قلب می گوید نارسایی قلبی در هر سنی ممکن است ایجاد شود، اما می توان از آن پیشگیری یا درمان کرد.

برخی از عوامل خطر دیگر عبارتند از آپنه خواب، برخی از داروهای سرطان و رفتارهای بد سبک زندگی.

دکتر گوسیا وامیل، متخصص قلب در کلینیک مایو می گوید: «حفظ یک رژیم غذایی سالم، درمان چاقی، اجتناب از مصرف دخانیات و دود سیگار، و اجتناب از الکل می تواند به پیشگیری از نارسایی قلبی کمک کند.

از جمله علائم نارسایی قلبی تورم مچ پا، تنگی نفس، درد قفسه سینه، خستگی در حین ورزش و ضربان قلب سریع یا نامنظم است.

وامیل در انتشار خبری کلینیک مایو گفت: "علائم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است افراد با نارسایی قلبی مرتبط نباشند. این علائم شامل سرفه مداوم، تورم شکم، افزایش سریع وزن، حالت تهوع و کمبود اشتها است." "افرادی که هر یک از این علائم را تجربه می کنند باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرند."

بسته به اینکه چه چیزی باعث نارسایی قلبی فرد شده است، درمان ممکن است متفاوت باشد. نمی توان آن را درمان کرد، اما علائم را اغلب می توان سال ها کنترل کرد.

وامیل گفت: "پس از تشخیص نارسایی قلبی، بیماران باید تا پایان عمر خود، معمولا از طریق مراقبت در کلینیک های تخصصی نارسایی قلبی، این بیماری را مدیریت کنند."

درمان ها شامل دارو، دستگاه های کاشته شده با جراحی و در موارد پیشرفته، پیوند قلب است. محققان همچنین در حال کار برای کشف درمان های جدید هستند.

وامیل گفت: «در چند سال گذشته، با معرفی کلاس‌های جدید داروها برای مدیریت نارسایی قلبی، پیشرفت‌های قابل توجهی را مشاهده کرده‌ایم. اینها شامل داروهایی به نام مهارکننده‌های SGLT2 هستند که در ابتدا برای کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی ساخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha