متخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی گفت: التهاب روده و معده یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به فصل گرما است که می‌تواند منجر به عوارض جانبی دیگری ازجمله برخی سرطان‌ها باشد.

التهاب روده و معده یکی از شایع‌ترین اختلالات فصل گرما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا ترابی‌نیر اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض گرمای شدید باعث بروز برخی بیماری‌های گوارشی ازجمله انواع مسمومیت‌ها و به‌تبع التهاب معده و روده می‌شود.

وی ادامه داد: البته علت التهاب روده و معده در تابستان به علت افزایش فعالیت میکروب‌ها در محیط خارج است.

ترابی‌نیر بیان کرد: التهاب روده و معده از شایع‌ترین اختلالات فصل تابستان است که ممکن است به علت مصرف آب‌های آلوده و غذاهای فاسد رخ دهد.

وی تصریح کرد: التهاب روده، اختلالی است که باعث التهاب طولانی‌مدت دستگاه گوارش می‌شود که ممکن است هضم و جذب غذا را مختل می‌کند.

این پزشک عنوان کرد: التهاب روده می‌تواند بسیار دردناک و مخرب باشد و در بعضی موارد حتی ممکن است مرگ‌آفرین باشد. علت التهاب معده و روده میکروب‌هایی هستند که از خارج وارد بدن می‌شوند و معمولاً چند روز بعد از ورود، علائم و نشانه‌های التهاب و بیماری مشخص می‌شود.

وی افزود: اسهال، درد شکم، وجود خون در مدفوع، کاهش وزن، کم‌خونی، تب و خستگی و بی‌اشتهایی از علائم التهاب روده و معده است که شهروندان باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

ترابی‌نیر بابیان اینکه ژنتیک و ضعف در سیستم ایمنی بدن از عوامل مؤثر در بروز انواع التهاب‌ها ازجمله التهاب‌های گوارشی است، تصریح کرد: به‌طورمعمول، تقویت سیستم ایمنی، می‌تواند مانع از بروز بسیاری از اختلالات شود. در مهار اختلالات مربوط به روده و معده نیز تقویت سیستم ایمنی مؤثر است.

وی در پایان بیان کرد: پیشگیری از التهاب دستگاه گوارشی بسیار مهم است. داشتن التهاب روده و دستگاه گوارش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد و گاهی این اختلال منجر به التهاب پوست، چشم و التهاب مفصلی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha