نتایج تحقیقات نشان می‌دهد احساس درد در صورت می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

نشانه‌های کمبود ویتامین B۱۲ که در صورت ظاهر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به طور دقیق‌تر دردی که گاهی اوقات زیر چشم و در ناحیه استخوان گونه، معمولا فقط در یک طرف صورت و یا در سراسر پیشانی احساس می‌شود و گاهی اوقات تا لبه بینی پایین می‌آید، نشانه کمبود این ویتامین است.

به گزارش سایکولوژی، همچنین انقباضات زیر چشم هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B۱۲ باشد. سایر علائم شایع مربوط به کمبود ویتامین B۱۲ شامل احساس خستگی، ضعف عضلانی و یبوست است.

یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین B۱۲ تبخال است.

براساس پژوهشی که در مورد درد صورت صورت گرفت، ۱۷ نفر شرکت کردند؛ به همه این افراد مکمل ویتامین B۱۲ طی یک دوره چهار هفته‌ای تزریق شد و نتایج نشان داد که مصرف مکمل این وضعیت را کاهش می‌دهد.

محققان دریافتند ویتامین مذکور با موفقیت این بیماری را درمان می‌کند.

کمبود ویتامین B۱۲ به راحتی با مکمل‌ها یا با تغییرات در رژیم غذایی برطرف می‌شود. بدن از ویتامین B۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند.

سطح ویتامین B۱۲ را می‌توان از طریق مکمل یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل‌آلا و تخم‌ مرغ افزایش داد. غلات صبحانه غنی شده نیز حاوی ویتامین B۱۲ است.

به گفته پژوهشگران تا حدودی غیرمنتظره است که کمبود ویتامین B۱۲ بتواند باعث نورالژی صورت شود.

درمان نورالژی صورت گاهی اوقات بسیار دشوار است و بیماران اغلب ممکن است بدون موفقیت زیاد از چند روش درمانی استفاده کنند. بنا بر نتایج این تحقیق در حال حاضر با علم به اینکه این عارضه با ویتامین B۱۲ قابل درمان است، شناسایی این بیماران و درمان آنان حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha