همیشه ایده خوب این است که با تک تک اجزای خانه خود آشنا شوید و قبل از خرید، در موردشان اطلاعات کسب کنید. این می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و یا هزینه‌های غیر منتظره کمک کند. همچنین با دانش کافی که دارید حداقل می‌تواند شما را در صورت مواجهه با مشکل (به عنوان مثال، نشت لوله) در این زمینه‌ها مسلح کند.امروزه بسیاری از افراد در خانه‌های مدرن خود، لوله‌های مسی را مورد استفاده قرار می‌دهند و به این جنس از لوله‌ها علاقه خاصی دارند. همان‌طور که می‌دانید بیشتر کاربرد این لوله‌ها در گذشته انتقال آب بود اما به مرور در فناوری، ساخت و ساز و ... نیز لوله‌های مسی کاربردهای بسیاری پیدا کردند. به منظور آشنایی بیشتر شما با انواع لوله‌های مسی شاخه‌ای، در این متن به معرفی، قیمت، خرید و خصوصیات این لوله‌ پرداخته‌ایم. از این رو تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع و کاربردهای لوله مسی شاخه‌ای بیمارستانی

معرفی لوله‌های مسی شاخه‌ای

لوله مسی شاخه‌ای یک دایره استوانه‌ای شکل، تو خالی و طولانی است که در طول و سایزهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. جنس این لوله‌ها از مس است. غیر از طلا، مس طبیعی‌ترین عنصر می‌باشد که از یک رنگ مشخص برخوردار است. از نظر تاریخی مس اولین فلزی است که توسط مردم برای لوله کشی به کار برده شد.

کاربرد لوله‌های شاخه‌ای مسی

دلایل خرید و فروش لوله مسی شاخه ای بالا بودن کاربرد این محصول است. به طور کلی کاربرد این لوله ها عبارت است از:

  • خدمات توزیع آب خانگی تمییز
  • تهویه مطبوع
  • گاز و وکیوم پزشکی
  • آبپاش‌های آتش نشانی
  • توزیع گاز سوخت
  • لوازم خانگی مانند، آبگرمکن، یخچال و ...

ویژگی‌های لوله‌های مسی شاخه‌ای

  • لوله های مسی شاخه‌ای از استحکام بالا و قابلیت حرارتی بسیار زیادی برخوردار هستند.
  • این نوع از لوله‌ها بیشتر از سایر فلزات می‌توانند در برابر خوردگی‌ها مقاومت کنند.
  • محکم هستند و به آب و هوای مختلف هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهند.
  • لوله‌های مسی شاخه‌ای تحت تاثیر تشعشعات فرابنفش قرار نمی‌گیرند.
  • مقاومت بسیار بالایی در مقابل سوختن و آتش سوزی از خود نشان می‌دهند.
  • لوله‌های مسی توانایی اتصالات محکم و با دوام با لحیم کاری را دارند.
  • این جنس از لوله‌ها از نظر زیست محیطی پایدار هستند و می‌توانند بدون زحمت بازیافت شوند.
  • لوله‌های مسی برای انتقال آب خانگی از پایداری در انتقال حرارت بالاییی برخوردارند.
  • این لوله‌ها عمر طولانی و بسیار زیادی دارند.
  • بعضی از این لوله‌ها نرم و انعطاف‌پذیر، سخت و محکم هستند.

انواع لوله‌های شاخه‌ای مسی

لوله‌های مسی شاخه‌ای بر اساس ضخامت دیواره‌های لوله نسبت به قطر لوله انواع مختلفی دارند. از این رو انتخاب لوله بیشتر بستگی به کاربردی دارد که می‌خواهید با آن انجام دهید. در ادامه انواع لوله‌های مسی را به شما معرفی می‌کنیم.

لوله مسی نوع DWV

این لوله‌های مسی برای لوله‌کشی، زهکشی، دریچه‌ها در بسیاری از خانه‌های قدیمی و کاربردهای تجاری استفاده می‌شد. اما در ساخت و سازهای مدرن این نوع لوله‌ها جایشان را به لوله‌های پلاستیکی داده‌اند که استحکام آن‌ها از لوله‌های مسی بسیار پایین‌تر است. لوله‌های نوع DWV برای انتقال و برنامه‌های روی زمین مناسب هستند. ما این نوع از لوله‌ها را برای زیر زمین به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین بهتر است که در محل‌هایی با فشار آب پایین به کار برده شوند. زیرا این نوع از لوله‌ها نمی‌توانند فشار آب اکثر سیستم‌های تامین آب شهری را تحمل کنند. لوله نوع DWV را با مهر زرد رنگ مشخص می‌کنند.

آشنایی با انواع لوله مسی و کاربردهای آن | پایگاه خبری افکارنیوز

لوله مسی نوع k

لوله مسی نوع k ضخیم‌ترین دیواره را در بین انواع لوله‌های مسی دارد. این لوله‌ها معمولا با مهر سبز مشخص می‌شوند. از آن برای توزیع آب در زیرزمین‌ها و خانه‌های مسکونی، حفاظت در برابر آتش، روغن، ساخت و ساز و ... استفاده می‌شود. لوله‌های نوع k در دو نوع محکم و انعطاف‌پذیر در بازار موجود هستند. این لوله‌ها بهترین گزینه برای خطوط اصلی آب و تاسیسات زیر زمین هستند زیرا ضخامت آن‌ها به مقاومتشان در برابر فشار ناشی از خاک و هر چیز دیگری کمک می‌کند. لوله مسی نوع k گران‌ترین نوع برای لوله کشی است به همین دلیل به صرفه نیست از آن در لوله‌ کشی‌های داخلی استفاده نمایید.

لوله مسی نوع M

لوله مسی نوع M نازک‌تر از نوع K و L است. این لوله‌ها یک انتخاب مناسب برای تعمیرات، جایگزینی و توسعه خطوط آب داخلی هستند. اما در عین حال برای استفاده در بسیاری از مکان‌ها مناسب نیست. این نوع از لوله‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به دو نمونه بالا دارند. در واقع به دلیل نازک‌تر بودن، مس کم‌تری در آن به کار رفته و این باعث شده تا قیمت آن نیز پایین‌تر باشد. بسیاری از افراد کار با لوله نوع M را راحت می‌دانند چون برش دادن و به کار گیری آن از دیگر لوله‌ها آسان‌تر است. در بازار فقط نوع سفت این لوله‌ها وجود دارد و شکل انعطاف‌پذیر آن عرضه نمی‌شود. لوله مسی نوع M را با علامت قرمز از سایر لوله‌ها متمایز می‌کنند.

لوله مسی نوع L

لوله مسی نوع L نیز برای حفاظت در برابر آتش ، تامین آب مسکونی، لوله کشی‌های داخلی و خارجی و ... کاربرد دارد. این نوع از لوله در دو شکل سفت و انعطاف‌پذیر در بازار موجود است. می‌توان گفت که لوله نوع L رایج‌ترین لوله برای لوله‌کشی به شمار می‌رود، زیرا این لوله‌ها کاربردهای بسیاری در صنعت خانه‌سازی، تعمیر و ... را دارند. لوله مسی نوع L از نوع k نازک‌تر است. این لوله‌های مسی را با مهر آبی مشخص می‌کنند.

قیمت لوله مسی شاخه‌ای چقدر است؟

امروزه به علت نواسانات بازار و تحریم‌ها قیمت محصولات و کالاها هفتگی و حتی روزانه تغییر می‌کند. لوله‌های شاخه‌ای مسی نیز از این قائده مستثنی نیستند. بنابراین برای اطلاع از قیمت‌های به روز و کسب اطلاعات بیشتر از محصول مورد نظر خود می‌توانید به سایت بازاری مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

لوله مسی | معرفی و فروش انواع لوله مسی شاخه ای | کیاسرما

خرید لوله شاخه‌ای مسی

هنگام خرید لوله مسی این نکته را در نظر بگیرید که قطر خارجی واقعی لوله مسی سفت و سخت همیشه 8/1 اینچ بزرگ‌تر از اندازه اسمی آن است. به عنوان مثال یک لوله مسی 2/1 اینچی دارای قطر خارجی 8/5 اینچ است. این در مورد همه لوله‌هایی که در بالا ذکر کردیم صادق است.

اگر قصد خرید لوله‌ مسی شاخه‌ای را دارید می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. یکی از این سایت‌های معتبر و قابل اعتماد سایت بازاری است. این سایت با داشتن کارکنانی عالی و متخصص شما را در انتخاب و جواب سوال‌هایتان راهنمایی می‌کنند و به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشند. شما می‌توانید با بررسی‌های لازم و انتخاب محصول مورد نظر خود، با طی کردن مراحل ثبت سفارش، کالای انتخابی خود را در کم‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه درب منزل خود تحویل بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha