بر اساس یک مطالعه جدید، امواج گرمایی تهدید کننده جان تا پایان قرن جاری رایج تر خواهند شد.

گرمای شدید تهدید کننده جان تا سال ۲۱۰۰ رویدادی رایج می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، یک شاخص گرمای "خطرناک"، یعنی زمانی که رطوبت و دمای هوا با هم ترکیب می‌شوند، توسط سرویس ملی هواشناسی ۳۹.۴۴ درجه سانتیگراد تعریف شده است. این سازمان، دمای "بی نهایت خطرناک" را ۵۱ درجه سانتیگراد تعریف می‌کند که برای انسان، شرایطی ناامن است.

به گفته محققان، عبور از آستانه "خطرناک" تا سال ۲۱۰۰ در ایالات متحده ۳ تا ۱۰ برابر بیشتر خواهد شد، حتی اگر کشورها موفق شوند به هدف توافق پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین تنها به ۲ درجه سانتیگراد برسند.

این مطالعه هشدار می‌دهد که در بدترین سناریویی که انتشار گازهای گلخانه‌ای کنترل نشده باقی می‌ماند، شرایط «بسیار خطرناک» ممکن است در سرزمین‌های نزدیک به خط استوا رایج شود.

«دیوید باتیستی»، یکی از محققان و استاد علوم جوی در دانشگاه واشنگتن، گفت: «تعداد روزهای با سطوح خطرناک گرما در عرض‌های جغرافیایی میانی از جمله جنوب شرقی و مرکزی ایالات متحده، تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو برابر خواهد شد.»

باتیستی در ادامه افزود: «حتی برای برآوردهای بسیار پایین انتشار کربن و واکنش آب و هوایی، تا سال ۲۱۰۰، بسیاری از مناطق استوایی تقریباً نیمی از سال سطوح «خطرناک» تنش گرمایی را تجربه خواهند کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha