یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد امکان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد اما نیازی به ترس و وحشت نبوده و افراد می توانند از خود در محیط های ورزشی محافظت کنند.

امکان انتقال آبله میمونی در باشگاه های ورزشی وجود دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس از consumer.healthday، در پی افزایش تعداد موارد ابتلا به آبله میمونی، نگرانی هایی در مورد نحوه انتقال این بیماری به وجود آمده و در این میان گفته می شود این ویروس در باشگاه های ورزشی قابل انتقال است.

دکتر توماس جوردانو، رئیس بیماری های عفونی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، در رابطه با موضوع فوق گفت:اگرچه این امکان وجود دارد که شما می توانید در باشگاه به آبله میمونی مبتلا شوید، اما نیازی به وحشت نیست زیرا ما راه های زیادی برای محافظت از خود در این شرایط داریم.

توصیه می شود در هنگام حضور در اماکن ورزشی و باشگاه ها، ابتدا تجهیزاتی از جمله دستگاه های وزنه برداری، دمبل ها، هالتر و تشک های یوگا را قبل و بعد از استفاده پاک کنید. حوله های ورزشی را به اشتراک نگذارید زیرا ویروس می تواند با دست زدن به حوله ای که توسط فردی مبتلا به ویروس استفاده می شود منتقل شود.

بیشتر سطوحی که در باشگاه با آنها روبرو می شوید، مانند پلاستیک و فلز ، سخت بوده و مانند حوله ها و ملحفه ها متخلخل نیستند. از آنجایی که بسیاری از باشگاه‌ ها انواع مایعات تمیزکننده را در طول همه ‌گیری کووید-۱۹ ارائه کردند، می ‌توانید به راحتی ویروس را از سطوح سخت پاک کنید.

همچنین اگر شما نگران این هستید که ضد عفونی کننده های ارائه شده توسط این مراکز مؤثر نبوده یا در دسترس نیستند، می ‌توانید با کسب اجازه از کارکنان باشگاه، محلول ‌های تمیزکننده خود را بیاورید.

محصولاتی حاوی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اتانول یا ایزوپروپیل الکل می تواند به خوبی سطوح مورد نظر شما را ضد عفونی کند. با پوشیدن لباس های بلند برای پوشاندن پوست خود که ممکن است با تجهیزات تماس پیدا کند، محافظت خود را افزایش دهید.

دکتر جووردانو می گوید: آبله میمونی بیشتر از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای تمرین به این نکته توجه داشته باشید. ممکن است ایده خوبی باشد که برای مدتی از پوشیدن تاپ یا ورزش بدون آستین خودداری کنید.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین توصیه کرد که لباس ها، حوله ها و دست ها را بعد از تمرین بشویید. به یاد داشته باشید آبله میمونی به طور بالقوه می تواند توسط قطرات تنفسی منتقل شود، بنابراین استفاده از ماسک در حین فعالیت های هوازی بالا، مانند وزنه برداری، دویدن روی تردمیل یا کلاس های تناسب اندام گروهی نیز می تواند کمک کند.به گزارش سیناپرس، پوشیدن ماسک همچنین از شما در برابر ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا و کووید-۱۹ محافظت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha