معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از کدگذاری ۹۰۸ قلم دارو و فرآورده سنتی برای بهره‌برداری در نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند موجب استقبال از این دسته داروها شده و فرآیند قرارگیری در سبد بیمه‌ای این اقلام دارویی را نیز تسهیل کند.

کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی جهت نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سمیه عابدیان گفت: در حال حاضر ۹۰۸ قلم داروی سنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، کدگذاری شده و جهت بهره‌برداری در نسخه الکترونیک به مراکز پزشکی و شرکت‌های نرم افزاری ابلاغ شده است.

وی افزود: با کدگذاری اقلام دارویی سنتی، تجویزگر مجاز به درخواست آن در نسخه الکترونیک بوده و می‌تواند در درمان بیماران خود از داروهای سنتی نیز استفاده کند.

او تاکید کرد: همچنین دارو در پرونده الکترونیک بیمار نیز ثبت شده و در واقع از نظر فرآیندهای درمان، رسمیت پیدا می‌کند که این امر موجب افزایش استفاده از داروهای سنتی در طبابت می‌شود.

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با کدگذاری داروهای سنتی میزان آشنایی پزشکان و بیماران با این داروها و عملکردشان در سلامت ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: همین موضوع می‌تواند موجب استقبال از این دسته داروها شده و فرآیند قرارگیری در سبد بیمه‌ای این اقلام دارویی را نیز تسهیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha