شواهد نشان می دهد که فشار خون بالا با افزایش خطر از دست دادن استخوان مرتبط است.

فشارخون بالا با تحلیل استخوان ها و پیری مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه اخیر نشان می‌دهد که فشار خون بالا در موش‌های جوان با کاهش سلامت استخوان مشابه آنچه در طول فرآیند پیری مشاهده می‌شود، مرتبط است. این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که این از دست دادن استخوان در موش‌های جوان می‌تواند به دلیل افزایش التهاب مرتبط با فشار خون بالا باشد.

درک مکانیسم‌های مسئول کاهش سلامت استخوان ناشی از فشار خون بالا می‌تواند به توسعه درمان‌هایی برای جلوگیری از تحلیل استخوان در بزرگسالان جوان کمک کند.

نویسنده این مطالعه، «الیزابت هنن»، از دانشگاه وندربیلت در تنسی، گفت: «با توصیف از دست دادن استخوان ناشی از فشار خون بالا در موش‌های جوان، ما یک جمعیت جدید بالقوه در معرض خطر شکستگی‌های استخوان را شناسایی کردیم. این بدان معنی است که فشار خون بالا در کودکان ممکن است پیامدهای مهمی در سنین بالاتر داشته باشد، که هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است.»

پوکی استخوان یک بیماری استخوانی است که با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و تغییر در ساختار استخوانی مشخص می‌شود. این تغییرات شامل ضعیف شدن استخوان‌ها بوده که خطر شکستگی را افزایش می‌دهد.

چندین مطالعه مشاهده‌ای نشان داده است که افراد مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر بیشتر شکستگی ناشی از پوکی استخوان هستند. علاوه بر این، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد داروهای خاصی برای فشار خون بالا نیز می‌توانند استحکام استخوان‌ها را افزایش داده و خطر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان را کاهش دهند.

محققان فکر می‌کنند افزایش التهاب می‌تواند یکی از مکانیسم‌هایی باشد که می‌تواند ارتباط بین فشار خون بالا و پوکی استخوان را توضیح دهد. مطالعات قبلی نشان داده اند که التهاب در ایجاد فشار خون بالا نقش دارد. این رویداد شامل تجمع سلول‌های ایمنی فعال شده در مغز استخوان است که پروتئین‌های پیش التهابی ترشح می‌کنند.

این سلول‌های ایمنی فعال شده و پروتئین‌های پیش التهابی ترشح شده توسط سلول‌های ایمنی می‌توانند بر بقا و فعالیت سلول‌های دخیل در حفظ تعادل بین سنتز و تجزیه بافت استخوان تأثیر بگذارند. مطالعات نشان می‌دهد که یک محیط التهابی در مغز استخوان می‌تواند بر روند بازسازی استخوان تأثیر گذاشته و باعث تحلیل استخوان شود.

کاهش تدریجی تراکم و استحکام استخوان معمولاً با افزایش سن رخ می‌دهد. روند معمولی پیری نیز با التهاب مزمن و با درجه پایین همراه است و این افزایش التهاب می‌تواند منجر به تحلیل استخوان شود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که فشار خون بالا ممکن است باعث پوکی استخوان شود. شواهدی در انسان وجود دارد که فشار خون بالا را با پوکی استخوان مرتبط می‌کند، بنابراین این داده‌ها در موش‌ها مهم هستند. همچنین، با توجه به اینکه این یافته‌ها عمدتاً در موش‌های جوان‌تر در مقایسه با موش‌های مسن‌تر دیده شده است، این نشان می‌دهد که تشخیص فشار خون بالا در سریع‌ترین زمان ممکن در انسان‌ها (به عنوان مثال، کودکان / جوانان) مهم است.

کد خبر 5585670

برچسب‌ها

فشار خون

پوکی استخوان

پیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha