نتایج یک نظرسنجی از مخاطبین سلامت نیوز نشان میدهد که استفاده از نرم افزارهای نوبت دهی رو به رشد است.

گسترش سیستم نوبت دهی الکترونیک، نقطه عطفی در نظام سلامت کشور

گسترش فناوری در حوزه سلامت و دسترسی آسانتر به فضای مجازی باعث شده بیماران برای استفاده از خدمات پزشکی به این اپلیکیشن ها روی بیاورند بویژه بعد از شیوع کرونا استفاده از این اپلیکیشن ها بیشتر مورد اقبال مردم قرار گرفته است و افراد بدون اتلاف وقتشان می توانند از پزشک مورد نظرشان نوبت ویزیت دریافت کنند.

سلامت نیوز در یک نظرسنجی از کاربران خود درباره بیشترین اپلیکیشنی که برای خدمات پزشکی استفاده می کنند نظرخواهی کرد که در این نظرسنجی پلت فرم «دکتر تو» با ۴۲ درصد در صدر قرار گرفت .بنظر میرسد مطب پزشکان پیشتاز استفاده از خدمات الکترونیکی بوده و همچنان مراکز خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاهی و دولتی سراسر کشور از سامانه های نوبت دهی اینترنتی مخصوص به خود استفاده میکنند در حالی که به راحتی میتوانند همه خدمات را یکجا و به روز از این اپلیکیشن ها دریافت کنند و خدمات پشتیبانی آن ها نیز استفاده نمایند.

اپلیکیشن های موجود در بازار با توجه به سابقه کمی که به لحاظ زمانی دارند به خوبی در فضای سلامت دیجیتال کشور جای خود را باز کرده اند و خلا بزرگ ارائه خدمات الکترونیک بخش سلامت را پر کرده اند. این اولین قدم با استقبال مخاطبین نشان میدهد در صورت حمایت ارگانهای قانون گذار و سیاست گذار این نرم افزار ها میتوانند با گسترش خدمات خود گامهای بعدی را هم در کمک به نظام سلامت کشور محکم تر بردارند.

حالا با توجه به مجازی شدن بیشتر خدمات روزمره افراد، همین افزایش میزان استفاده از این پلت فرم ها نقطه عطفی در نظام سلامت کشور باشد. نوبت دهی الکترونیکی تنها بخش کوچکی از خدمات این اپلیکیشن هاست که با استقبال کاربران به بخش های بزرگتر تعمیم خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha