رشد سریع زاموفیلیا از طریق روش های ساده و با رعایت اصول آبیاری و کوددهی و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای گیاه امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر با این اصول بهتر است که حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 تقویت زاموفیلیا و رشد انفجاری با 5 روش ساده

معرفی گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا جزء گیاهان آپارتمانی همیشه سبز بوده که با داشتن برگ های چرمی و براق، زیبایی خاصی به محیط گلخانه و آپارتمان می دهد. به همین جهت در لیست خرید گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می گیرد.

وجود ریزوم یا غده های متراکم در بخش ریشه گیاه، موجب تولید جوانه و پاجوش های بسیار زیبا در گلدان می شود. هرچقدر ریزوم ها در خاک بیشتر رشد کنند، پاجوش های زاموفیلیا بیشتر می شود. همچنین ریزوم ها به شکل بهتری آب و مواد مفید را از خاک جذب کرده و سبب سبز ماندن همیشگی گیاه شده و در شرایط خشکی کمتر دچار خزان می گردد. چرا زاموفیلیای من پاجوش نمی زنه؟ برای بررسی این سوال می توانید اینجا کلیک کند.

 تقویت زاموفیلیا و رشد انفجاری با 5 روش ساده

انواع گونه های زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا زیبایی منحصر به فردی داشته و قرار گرفتن آن در آپارتمان سبب تغییر سبک دکوراسیون خانه ها می شود. انواع مختلف گیاه زاموفیلیا وجود دارد که مهمترین تفاوت آنها رنگ برگ است.

معرفی معروف ترین انواع زاموفیلیا می پردازیم:

زاموفیلیا سبز

این نوع از زاموفیلیا از خاص ترین و رایج ترین نمونه های موجود در بازار بوده که به نسبت سایر نمونه های دیگر محبوبیت بیشتری دارد.

زاموفیلیا ابلق

زاموفیلیا ابلق دارای برگ هایی با دو رنگ طلایی سبز یا سفید سبز است و این نوع برگ، آن را به یک گیاه لوکس تبدیل کرده است. البته نگهداری از زاموفیلیا ابلق نسبت به نمونه های دیگر سخت تر بوده و باید حتماً نور کافی برای شادابی آن رعایت شود.

زاموفیلیا بلک

برگ های این زاموفیلیا بنفش تیره متمایل به رنگ سیاه است و برخلاف نمونه های دیگر کمیاب بوده و قیمت خرید آن نیز به نسبت دیگر گل ها بیشتر می باشد. برگ های این زاموفیلیا به‌ خودی ‌خود فتوسنتز کرده و حالت خود را در تمام طول عمر حفظ می کند. پیشنهاد ویژه خرید زاموفیلیا بلک از وب سایت باغ ارم با تخفیف ویژه به مدت محدود.

 تقویت زاموفیلیا و رشد انفجاری با 5 روش ساده

5 روش ساده برای رشد سریع زاموفیلیا

در این بخش به پنج روش ساده برای رشد سریع زاموفیلیا اشاره می کنیم:

  1. استفاده از خاک مناسب

داشتن خاک مناسب با زهکشی خوب از بهترین روش هایی است که سبب رشد سریع گیاه زاموفیلیا می ‌شود. به همین جهت گلدان را تحت بررسی قرار دهید که آب اضافه شده به آن در سطح گلدان راکت باقی نماند و یا با سرعت بالایی از منافذ زهکشی خارج نشود، در چنین شرایطی بهتر است حتما خاک گلدان را تعویض کنید.

  1. تنظیم نور مناسب

زاموفیلیا جزء گیاهانی است که به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند، تا فرایندهای متابولیکی این گیاه مانند فتوسنتز کردن برگ ها با دریافت انرژی از نور خورشید صورت بگیرد. بنابراین برای افزایش رشد سریع زاموفیلیا حتماً گیاه را در نزدیکی پنجره های خانه قرار داده و یک روز درمیان آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید.

  1. تنظیم دمای محیط

زاموفیلیا جزء گیاهان آپارتمانی است که به سرما مقاومت چندانی ندارد و باید در محدوده ۱۵ الی ۲۴ درجه سانتیگراد باشد. پس حتماً با کمک یک دماسنج کوچک دمای محل نگهداری گیاه را ثابت نگه دارید، تا از بروز انواع تنش ها در گیاه جلوگیری شود.

  1. آبیاری اصولی

بهترین زمان برای آبیاری گیاه زاموفیلیا زمانی است که سطح خاک گلدان کاملاً خشک بوده و عاری از هر گونه رطوبت باشد. نکته مهم این است که برای رشد سریع گیاه زاموفیلیا به هیچ عنوان نمی ‌توان برنامه مشخصی جهت آبیاری تنظیم کرد. چرا که دمای محیط قابل تنظیم نبوده و با دیدن خشکی سطح خاک آن را مورد آبیاری قرار بدهید. البته آبیاری در هر فصل با فصل دیگر متفاوت است، گاهی اوقات هر ۲۰ روز و گاهی اوقات هر ۱۰ روز گیاه به آبیاری نیاز دارد.

  1. دور کردن گیاه از هجوم آفات

برای پیشگیری از هجوم آفات مختلف گیاه، ماهانه برگ‌ های این گیاه را توسط شامپوهای بدون اسانس شست و شو دهید. این کار از هجوم آفات جلوگیری کرده و سبب براق شدن برگ ها می شود.

کودهای مناسب برای رشد انفجاری زاموفیلیا

زاموفیلیا یک گیاه بسیار خاص است که به خاک سبک با زهکشی بالا نیاز دارد؛ چرا که ریزوم های آن در مواجهه با آبیاری حساس بوده و در صورت خارج نشدن آب اضافی، ممکن است دچار پوسیدگی شوند.

برای رشد انفجاری زاموفیلیا نیاز است، ریزوم ها به شکل بهتری تغذیه شوند که این تغذیه از طریق کود امکان پذیر است. جهت رشد بهتر باید در فصل بهار و تابستان برای کوددهی به گیاه اقدام گردد.

از مهمترین کودهای مناسب برای رشد انفجاری زاموفیلیا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کود آهن

کود آهن تقویت کننده برای گیاه بوده که جهت سبزینگی و رشد آن، همچنین به جهت پر شدن برگ های سبز زاموفیلیا، بلندی ساقه و رشد بهتر ریشه لازم و ضروری است. جهت حفظ رنگ طلایی در زاموفیلیا ابلق، حتماً باید از کودهای آهن در دوره های مناسب به کار ببرند.

کود پتاس

کود پتاس سبب مقاومت ریشه زاموفیلیا در برابر تنش ها و شرایط محیطی متفاوت می‌ شود و با بالاتر بردن ایمنی آن، رشد گیاه را افزایش می دهد. در واقع اضافه کردن کود پتاس به همراه کود فسفر سبب رشد سریع گیاه زاموفیلیا می گردد.

کود نیتروژن

کود نیتروژن در رشد فوق العاده سریع گیاه و تقویت سبزینگی برگ های آن موثر است؛ همچنین برای رشد طولی برگ ها نیز این نوع کود مورد استفاده قرار می گیرد.

 تقویت زاموفیلیا و رشد انفجاری با 5 روش ساده

خرید گل و گیاه آپارتمانی بدون واسطه

مجموعه باغ ارم یکی از معتبرترین مراکزی است که امکان خرید گل و گیاه آپارتمانی را به صورت مستقیم برای همه علاقه مندان به این گیاهان فراهم کرده است.

در این مجموعه انواع مختلف گل و گیاه آپارتمانی از جمله گیاه زاموفیلیا در تنوع ابعاد و اندازه وجود دارد. مهم ترین ویژگی آن ارائه مشاوره به صورت کاملاً رایگان جهت نگهداری هرچه بهتر گیاهان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha