معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: حادثه‌ای که برای یک جوان مبتلا به اوتیسیم اتفاق افتاده است را از منظر حقوقی و حقیقی پیگیری می‌کنیم.

واکنش بهزیستی به ربودن و آزار یک جوان اوتیسمی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «یوسف رضایی» معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره اقدامات بهزیستی استان تهران در خصوص جوان اوتیسیمی که در روز ۱۲ شهریور ربوده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت،‌ گفت: ما این ماجرا را به صورت حقیقی و حقوقی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: دفتر حقوقی سازمان بهزیستی استان تهران پیگیر این موضوع است و شکایتی در این زمینه آماده و به قوه قضاییه ارائه می‌کند.

معاون توانبخشی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین یک وکیل برای خانواده این جوان توانخواه اوتیسیم در نظر گرفته می‌شود تا خانواده به صورت رایگان از وکیل استفاده کند.

رضایی درباره عملکرد مورد انتقاد بیمارستان، تصریح کرد: سیستم بیمارستان مربوط به حوزه درمان است، اما ما در جلساتی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم داشت این موارد را انتقال خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: برای همه توانخواهان کارت معلولیت صادر شده و نوع و شدت معلولیت در این کارت مشخص شده است. این فرد به صورت اورژانسی وارد بیمارستان شده که خانواده‌ نیز همراهش نبوده است، در افراد دارای معلولیت ذهنی و اوتیسیم معمولا این اطلاعات و کارت در اختیار خانواده است و از بد حادثه این فرد بدون خانواده به بیمارستان منتقل شده و نتوانسته اعلام کند که دارای مشکل اوتیسم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha