معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، جزئیات ابلاغ پروتکل های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

جزئیات پروتکل های ویژه بازگشایی مدارس/ واکنش به تعطیلی کلاس ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محسن فرهادی، گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس خواهیم بود، رعایت کامل پروتکل‌ها از نکات حائز اهمیت در بازگشایی مدارس است.

وی با عنوان این مطلب که پروتکل‌های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس همانند دوران کرونا خواهد بود، افزود: به دانش آموزان و اولیا مدارس توصیه می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، خیلی بیشتر از قبل باشد.

فرهادی ادامه داد: مدیران مدارس می‌بایست نسبت به گندزدایی نیمکت‌ها، دستگیره‌های سرویس‌های بهداشتی و…، که محل برخورد دست است، با استفاده از محلول‌های ضد عفونی اقدام کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: تا زمانی که هوا سرد نشده است، پنجره‌ها و درهای کلاس‌های درس باز باشند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.

وی تاکید کرد: با سرد شدن هوا، دانش آموزان و معلمان از ماسک استفاده کنند. ضمن اینکه، اگر هر دانش آموز یا معلمی که علائم بیماری داشت، آن را به حساب سرماخوردگی نگذارد و حتماً در منزل بماند و با مراجعه به پزشک، وضعیت خود را از اینکه مبتلا به کووید یا سایر بیماری‌های ویروسی است، مشخص کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در فرصت باقی مانده تا زمان بازگشایی مدارس، والدین نسبت به تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند. به ویژه دانش آموزان بالای ۱۲ سال که اگر ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است، دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

فرهادی به موضوع سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس الزامی است و سرویس‌های رسمی به سامانه "ایران من" متصل هستند و کنترل می‌شوند.

وی به فعالیت پایگاه‌های تغذیه در مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قرار است بوفه‌های مدارس دایر باشند، لازم پروتکل‌های بهداشتی در هنگام عرضه مواد غذایی و خوراکی به دانش آموزان رعایت شود.

فرهادی با تاکید بر عرضه مواد غذایی و خوراکی بسته بندی که پروانه وزارت بهداشت دارند، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه، بازرسان بهداشت محیط، نظارت خود بر فعالیت بوفه مدارس را در اولویت قرار خواهند داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا همانند گذشته احتمال تعطیلی مدارسی که تعدادی از دانش آموزان آن مبتلا به کرونا شده باشند، وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به پوشش واکسیناسیون دانش آموزان و اینکه بیماری کرونا نیز رو به افول می‌رود و از موارد بستری و فوتی‌ها کاسته شده است، فعلاً همان غربالگری و استراحت دانش آموز در منزل کفایت می‌کند. بنابراین، پیش بینی می‌شود هیچ مدرسه‌ای به خاطر ابتلای دانش آموزان به کرونا، تعطیل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha