دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 344782

کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات متحده (CPSC) می‌گوید که بهترین چیز برای خواب کودک فقط یک بالش نازک است و توصیه می‌کند همیشه کودک را در محصولاتی که مخصوص خواب او طراحی شده‌اند، از جمله گهواره، آشیانه و حیاط بازی برای استراحت قرار دهید.

هشدار درباره ایمنی خواب کودک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی هنگام خواباندن کودک، از قرار دادن روی بالش‌های راحت، حیوانات عروسکی و بالش خودداری کنید.

الکس هوهن-ساریک، رئیس کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات متحده (CPSC)می گوید: «آنچه برای نحوه خواب بزرگسالان راحت و ایمن است، برای نوزادان ایمن نیست. بهترین حالت سطحی سفت و صاف در گهواره، آشیانه یا حیاط بازی، بدون پتو، بالش یا وسایل دیگر. اگر نگران سرد شدن نوزادتان هستید، از لباس خواب گرم استفاده کنید نه پتو.

به گفته CPSC، اکثر مرگ و میر نوزادان مربوط به محصولات مهد کودک در فضای خواب بهم ریخته اتفاق می افتد.

بین سال‌های 2016 تا 2018، 87 مرگ نوزاد در سراسر ایالات متحده مربوط به تخت‌خواب، زمین‌بازی یا حیاط بازی، و گهواره بوده است. CPSC در یک بیانیه خبری گفت که بیشتر آنها به دلیل وجود ملافه های اضافی مانند بالش، پتو یا روتختی مرتبط بودند.

به گفته CPSC والدین و مراقبان باید همیشه نوزادان را هنگام خوابیدن به پشت بگذارند. این امر خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزاد (SUID/SIDS) و خفگی را کاهش می دهد.

این کمیسیون گفت که محصولات شیبدار که بین سال‌های 2016 تا 2018 با 8 مورد مرگ همراه بوده است، هرگز نباید برای خواب نوزاد استفاده شوند. اینها عبارتند از راکر، گلایدر، تاب.

CPSC گفت: نوزادان نباید بدون نظارت در این محصولات رها شوند. در این محصولات نباید از بستر نرم استفاده شود زیرا خطر خفگی را به همراه دارد.

ایمن‌ترین مکان برای خواب نوزادان یک تخت سفت و صاف، تختخواب، حیاط بازی یا تخت خواب است. اگر نوزادان در یک تاب، صندلی یا محصول مشابه به خواب رفتند، باید فورا به یک جای امن منتقل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha