یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تهران دو درجه گرم شد/هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در آب‌های جنوب ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ شهریورماه اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی با گردوخاک رخ می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، زاگرس مرکزی و روز جمعه نیز مناطقی از شمال‌غرب کشور این شرایط را دارند.

رفیعی ادامه داد: تا روز چهارشنبه شرایط تشکیل گردوخاک برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه دمای پایتخت یک تا دو درجه افزایش دارد و بیشینه به ۳۴ درجه بالای صفر می‌رسد، توضیح داد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری است. وزش باد شدید از بعدازظهر در تهران آغاز می‌شود و کمینه دمای تهران ۲۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سواحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان، مناطقی از دریای‌عمان، تنگه‌هرمز و شرق خلیج‌فارس وزش باد شدید همراه با افزایش ارتفاع موج را دارند که ارتفاع موج در مناطق ساحل و فراساحل به یک تا ۱.۵ متر می‌رسد که با این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تورهای صیادی و اختلال در ترددهای دریایی و خسارت به شناورهای کوچک تفریحی وجود دارد. هموطنان به این شرایط در طی روزهای آتی در آب‌های جنوب توجه کنند و از شنا کردن و صیادی اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha