سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 344823

تحقیقات نشان داده‌اند که همین ترکیبات موجود در کشمش می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کنند و نقش مثبتی هم در کاهش فشار خون داشته باشند.

کودکان را به خوردن کشمش عادت بدهید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت، کشمش از انگور خشک‌شده به‌دست می‌آید و رنگ‌های گوناگونی دارد، از زرد طلایی تا قهوه‌ای تیره یا حتی سیاه. با این‌که کشمش نوعی میوه خشک محسوب می‌شود اما میزان قند و کالری در آن زیاد است. به همین دلیل هم در مصرف کشمش باید حد اعتدال و میانه‌روی را رعایت کرد. همچنین، توصیه می‌شود که کودکان همیشه کشمش را در کنار سایر مواد غذایی مصرف کنند زیرا کشمش‌ها شدیدا چسبنده هستند، به‌راحتی به دندان‌های کودکان می‌چسبند و می‌توانند باعث پوسیدگی دندان آنها شوند.

هر 1 قاشق غذاخوری از کشمش که حدودا برابر است با 15 گرم، تقریبا 38 کیلوکالری انرژی دارد و هیچ مقداری از پروتئین یا چربی را وارد بدن نمی‌کند. اما همین 15 گرم کشمش دارای حدودا 9 گرم کربوهیدرات، 133 میلی‌گرم پتاسیم و 8 میلی‌گرم کلسیم است. اما عادت به خوردن آن 5 فایده عمده دارد که عبارتند از:


1.کشمش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد

با اینکه کشمش قند دارد اما منبع خوبی برای دریافت فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که همین ترکیبات موجود در کشمش می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کنند و نقش مثبتی هم در کاهش فشار خون داشته باشند.


2. کشمش می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند

همین ترکیبات مهمی که در کشمش وجود دارند (یعنی فیبرها، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها)، به کنترل دیابت هم کمک می‌کنند زیرا با افزایش احساس سیری و کاهش غذای مصرف‌شده در کل روز مرتبط هستند.


3. کشمش برای تقویت سلامت گوارشی مفید است

فیبر یکی از مهم‌ترین ترکیبات غذایی برای داشتن گوارش سالم است اما امروزه بیشتر افراد به اندازه کافی در طول روز فیبر دریافت نمی‌کنند. با این‌حال، مصرف کنترل‌شده و منظم کشمش در یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند فیبر دریافتی روزانه را افزایش دهد و درنتیجه به تقویت دستگاه گوارش کمک کند.


4. کشمش می‌تواند برای محافظت از سلامت دهان و دندان مفید باشد

با اینکه کشمش ذاتا چسبنده است اما خواص ویژه‌ای هم دارد که به حفظ تعادل pH در ساختار دهان و دندان کمک می‌کنند. بعضی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی کشمش هم با برخی از باکتری های خاص مبارزه می‌کنند که در واقع باعث شکل‌گیری پوسیدگی‌های دندانی می‌شوند.


5. کشمش برای ایجاد حس سیری هم موثر است

مطالعات علمی نشان داده‌اند کودکانی که از کشمش به‌عنوان میان‌وعده بعد از مدرسه استفاده می‌کنند (مخصوصا در مقایسه با خوراکی‌های ناسالم یا شکلات‌ها)، در طول روز اساسا کمتر غذا می‌خورند و اشتهای کمتری دارند. بنابراین، افزودن مقادیر کنترل‌شده و متعادلی از کشمش به برنامه غذایی روزانه می‌تواند به ایجاد حس سیری هم کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    ارزان که شد چشم، خودمان هم کشمش می خوریم وولی فعلا توان خرید کشمش را نداریم