دندان‌پزشکی یک شغل بسیار حساس است. در این شغل سلامت و رضایت بیمار بسیار مهم بوده و به همین دلیل باید هرگونه اقدام روی دندان بیمار با نهایت دقت صورت گیرد. جدای از تجربه و تحصیلات پزشک، لازم است تا از تجهیزات مناسبی نیز استفاده شود. چه بسا پزشکانی که دارای تجربه و تخصص بسیار زیادی هستند اما به­علت استفاده از وسایل و تجهیزات نامناسب، به­سختی می‌توانند رضایت بیمار را جلب کنند.

کدام مدل از کمپرسور باد دندانپزشکی برای من مناسب ‌تر است؟

یکی از تجهیزات مهم و پراستفاده در کلینیک ‌ها، کمپرسور باد دندانپزشکی است. در ادامه نکات مهمی را راجع به خرید بهترین برند کمپرسور باد دندانپزشکی توضیح خواهیم داد. این توضیحات کمک خواهد کرد تا بهترین و مقرون بهصرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

چند نوع کمپرسور باد دندانپزشکی داریم؟

انواع مختلفی از این تجهیزات در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما بهطور کلی می‌توان کمپرسور باد دندانپزشکی را به دو دسته زیر تقسیم کرد. در ادامه هر دو نوع را نام برده و توضیح می‌دهیم.

کمپرسور باد دندانپزشکی سایلنت صنعتی

این نوع، دارای ابعاد و ظرفیت بزرگ‌تری هستند. به همین دلیل بیشتر برای بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند. این کمپرسور ها مناسب درمانگاهها یا بیمارستانهایی هستند که دارای چندین یونیت دندانپزشکی هستند و چندین دکتر همزمان در حال استفاده از کمپرسور باد دندانپزشکی میباشند. انواع سیستم‌های باد بزرگ، صدای کمی تولید کرده و به‌طور کلی عملکرد قابل قبولی در حجم بالا دارند. از مهمترین ویژگی این کمپرسور ها بدون صدا و بدون روغن بودن آنها میباشد که در امر دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت میباشد.

کمپرسورهای باد دندانپزشکی سایلنت کوچک

این نوع از تجهیزات همان‌طور که از نامشان مشخص است، دارای ابعاد کوچک‌تری هستند و معمولا بدون روغن ،بدون صدا و با کیفیت مطلوبی کار می‌کنند. این نوع سیستم ها پاسخگوی صندلی‌های تک یا دو نفره یونیت دندانپزشکی خواهد بود. حجم این کمپرسور ها از 40 لیتر تا 100 لیتر میباشد.

.مهم‌ترین مزیت این سیستم، بدون صدا و بدون روغن بودن و همچنین فضای کمی است که اشغال می‌کند.

وجود هوای پاک در دندانپزشکی بسیار مهم بوده و باعث جلوگیری از ورود انواع میکرو ب ها به دهان بیمار میشود.

کدام مدل از کمپرسور باد دندانپزشکی برای من مناسب ‌تر است؟

قبل از خرید کمپرسور باد دندانپزشکی به چه نکاتی توجه کنم؟

در بسیاری از موارد افراد هزینه گزافی را برای خرید یک کمپرسور باد دندانپزشکی می‌پردازند. اما بعد از خرید متوجه می‌شوند که محصول خریداری شده، نیاز آن‌ها را برطرف نمی‌کند. بنابراین قبل از خرید به چند نکته توجه داشته باشید.

قبل از خرید کمپرسور باد دندانپزشکی لازم است تا اطلاعات کافی راجعبه عملکرد آن داشته باشید. بدینمنظور، تعداد یونیت و نوع ساکشن دستگاه را بررسی کنید. این 2 مورد، مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که برای هر دندانپزشکی ضروری است. (کمرپسور دندانپزشکی حتما باید از نوع اویل فری باشد.)

مخزن هوا را بررسی کنید

مخزن‌ها در کمپرسور باد دندانپزشکی از جمله مهم‌ترین اجزای آن بهشمار می‌رود. این قطعه معمولا از فولاد ساختمانی st37 ساخته می‌شود. این جنس فولاد در میان سایرین بسیار مقاوم‌تر است. اما مشکل رایجی که راجع به فولاد وجود دارد، بحث زنگ‌زدگی آن است. زنگ‌زدگی باعث می‌شود فولاد سست شده و به راحتی رنگ آن تغییر کند. در نتیجه آسیب جدی به آن وارد می‌کند. عنصر کروم کمک می‌کند تا فولاد در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد اما در فولاد ساختمانی st37 کروم وجود ندارد.

بنابراین، نیاز است تا لایه داخلی مخزن از یک لایه اپوکسی پوشیده شود. این اپوکسی کمک می‌کند تا فولاد در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد. بنابراین قبل از خرید باید نسبت به کیفیت لایه پوششی داخل مخزن هوا که خاصیت ضدزنگ به آن می‌دهد، حساس باشید.

کدام مدل از کمپرسور باد دندانپزشکی برای من مناسب ‌تر است؟

میزان صدا چقدر برای شما مهم است؟

توجه داشته باشید که این تجهیزات باد قرار نیست کاملا بی‌صدا کار کنند. بنابراین انتظار تولید یک میزان صدا را داشته باشید. اما چه میزان تولید صدایی عادی است؟ معمولا کیفیت موتور و هواساز آن در تولید صدا نقش مهمی دارند. بنابراین اگر کم‌صدا بودن برای شما مهم است، حتما باید هنگام خرید با فروشنده درمیان بگذارید. بهطور کلی الکتروموتور و سیلندر در دستگاه‌های بدون روغن به شکل کوپل طراحی شده‌اند. همین مساله باعث می‌شود بسیار کم‌صدا و حتی بدون صدا باشد. (مانند انواع کمپرسور های اویل فری)

توجه داشته باشید که اگر این مدل‌ها در گذر زمان صدای زیادی تولید کردند، حتما باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید. نکته مهم در خصوص کمپرسور های دندانپزشکی تخلیه مداوم مخزن از مایعات داخل مخزن است. برای حل این مشکل میتوانید از انواع اتودرین ها استفاده کنید تا به صورت کاملا اتومات مایعات داخل مخزن تخلیه شود. همچنین استفاده از انواع میکرو فیلتر ها باعث بالارفتن کیفیت هوای خروجی خواهد شد.

کدام مدل از کمپرسور باد دندانپزشکی برای من مناسب ‌تر است؟

کیفیت قطعات کمپرسور باد حرف اول را می‌زند

استفاده از هواسازها یا موتور یخچال‌های ایراد دار و جنس دسته دوم چینی روی کمپرسورها، باعث افت شدید کیفیت آن‌ها می‌شود. اما برخی از فروشندگان سودجو از این روش برای فروش محصولات نامرغوب با قیمت بسیار پایین استفاده می‌کنند. بنابراین لازم است تا هنگام خرید، اطلاعات خود را راجع به موتور و اجزای داخلی آن بالا ببرید. علاوه بر این، ضرورت دارد تا به فروشگاهی مطمئن برای خرید این دستگاه حساس مراجعه کنید. هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا اطلاعات موتور این دستگاه را در اختیار شما قرار دهد. در غیر اینصورت بسیار با احتیاط عمل کنید.

دقت داشته باشید که برای دندانپزشکی حتما از کمپرسور های بدون روغن یا اویل فری استفاده کنید. زیرا مدل های روغنی اصلا مناسب کارهای پزشکی نیستند.

سخن آخر

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، مراجعه به فروشنده‌ای مطمئن و کسب کردن اطلاعات دقیق از انواع مختلف موتورهاست.

شرکت ایران پمپ / iranpump.com یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان کمپرسورهای باد دندانپزشکی است. این شرکت محصولات خود را با یکسال گارانتی واقعی عرضه می‌کند. علاوه بر این ، شرکت ایران پمپ می‌تواند انواع متفاوت کمپرسورهای باد را با توجه به نیاز شما طراحی و عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید و رایگان مشاوره بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha