یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود توده گرد و خاک به نوار غربی/ رگبار و بارش‌ پراکنده در اغلب استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت:‌ امروز برای مناطقی از شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شمال و غرب استان فارس، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا پنجشنبه در شرق هرمزگان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان هم مجددا شاهد این شرایط جوی هستیم، ادامه داد: امروز و با شدت بیشتری فردا در مناطقی از شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب نظیر شمال ایلام، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی و نیز ارتفاعات البرز غربی، بارش‌های پراکنده البته به شکل رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این وضعیت آب‌وهوایی را جمعه در مناطقی از شمال غرب و شنبه در بخش‌های از گیلان و شمال‌غرب انتظار داریم، افزود: آب‌های جنوبی کشور در شرق خلیج فارس از اواخر وقت جمعه مواج و متلاطم است و این شرایط طی روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر خلیج فارس برای آب‌های دریای خزر هم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی از شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور از اواخر وقت امروز و فردا پنجشنبه خبر داد و اظهار کرد: این پدیده کاهش کیفیت هوا در این مناطق را به همراه دارد و همچنین طی روز جمعه در شمال‌غرب کشور و روزهای شنبه و یکشنبه جنوب غرب و نوار شرقی کشور نیز وزش باد شدید را تجربه می‌کنند و با خیزش گرد و خاک مواجه هستند.

وی درباره آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد است. بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت پایتخت به ۳۴ درجه بالای صفر و کمینه دما هم در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha