مراقبت از بهداشت دندان برای جلوگیری از پوسیدگی آن کلیدی است. به بسیاری از ما آموزش داده شد که دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنیم و از بهداشت دندان خود مراقبت کنیم. اما بهتر است چند نکته مهم را برای حفظ دندان های قوی و سالم رعایت کنید.

چرا نباید بعد از مسواک زدن دهان خود را بشویید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟اکثر مردم تمایل دارند بعد از مسواک زدن دهان خود را بشویند. این کار باعث حذف فلوراید از دندان می شود، به این معنی که نمی تواند با تقویت مواد معدنی در مینای دندان، برای دندان ها مفید باشد. بنابراین بعد از اتمام مسواک زدن فقط تف کنید، آبکشی نکنید و پس از مسواک زدن از دهانشویه استفاده نکنید، چراکه فلوراید کمتری در دهانشویه نسبت به خمیر دندان وجود دارد.

بهتر است که از شوینده های حاوی فلوراید در زمان دیگری در طول روز استفاده کنید.برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟خمیردندان مواد فعالی دارد که برای اثر گذاشتن بر دندان نیاز به زمان دارد. شستشو بعد از مسواک زدن این زمان را کوتاه می کند. خمیر دندان یک سپر محافظ ضد باکتری چسبنده روی دندان ایجاد می کند و شستشو بلافاصله بعد از مسواک زدن باعث رقیق شدن و در نهایت حذف آن می شود. دهانشویه معمولاً غلظت فلوراید کمتری نسبت به خمیردندان دارد. بنابراین اگر بلافاصله پس از مسواک زدن از آن استفاده شود، غلظت فلوراید را در دهان رقیق می کند.برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟به دلیل خطر بلعیدن، دهانشویه نباید توسط کودکان زیر ۶ سال استفاده شود. برای کودکانی که در معرض خطر بالای پوسیدگی دندان هستند، در صورتی که دندانپزشک استفاده از دهانشویه خاصی را توصیه کرده باشد، شستشو باید تحت نظارت باشد.

مسواک خود را عوض کنید

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟مهم است که به طور منظم مسواک خود را برای تمیز نگه داشتن، عوض کنید. باکتری های مضر می توانند روی مسواک قدیمی ایجاد شوند. ساییدگی موهای مسواک خود را کنترل کرده و مرتباً آن را عوض کنید. هر سه تا چهار ماه یک بار فرچه مسواک های برقی خود را تعویض کنید.

نخ دندان بکشید

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟نخ دندان، که به عنوان تمیز کردن بین دندانی نیز شناخته می شود و مسواک زدن معمولی باید مکمل یکدیگر باشند تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. اگرچه اکثر مردم فقط بر مسواک زدن تمرکز می کنند. استفاده از این تکنیک ها با هم باعث می شود که سطح بیشتری از دندان های خود را تمییز نگه دارید و اثر طولانی مدت اسیدها بر روی سطوح پنهان را کاهش دهید.

مسواک خود را دور از روشویی قرار دهید

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟شستشوی توالت می تواند اثر آئروسل ایجاد کند و میکروب ها را در هوا اسپری کند. توصیه می شود جای مسواک خود را دور از توالت و روشویی قرار دهید تا تعداد باکتری هایی که ممکن است روی آن بشیند، کاهش یابد. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که مسواک‌هایی که در حمام نگهداری می‌شوند، آثاری از مدفوع روی آن‌ها دیده می شوند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟یک رژیم غذایی سالم می‌تواند اثرات مضر اسیدهایی را که با دندان‌های شما تماس می‌گیرند کاهش دهد. بیشتر مردم از اینکه چگونه برخی غذاها می‌توانند اسیدهای موجود در دهان شما را خنثی کنند، بی‌اطلاع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha