چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 345080

رمزگشایی از 5 پرونده جنایی در پایتخت

هیأت قضائی ماجرای 4 قتل و اعترافات یک قاتل را بررسی می‌کنند

پنج پرونده قتل روی میز قضات کشیک جنایی دادسرا قرار گرفت. سه قاتل در درگیری و یک قاتل نیز به دستور همسر مردی جوان، دست به جنایت زدند.

رمزگشایی از 5 پرونده جنایی در پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،این در حالی است که مردی نیز با حضور در پلیس پایتخت به قتل پنج نفر اعتراف کرد و ماموران در حال بررسی ادعای او هستند. تحقیقات تیم جنایی، به دستور بازپرسان دادسرا روی این پنج پرونده قتل کلید خورده است.

نخستین جنایت ظهر روز شنبه دوم مهر ماه رخ داد. قتل در یک کارگاه خیاطی در بازار تهران اتفاق افتاده بود. بلافاصله موضوع به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد و ماموران پلیس با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. مقتول یک پسر 17 ساله اهل افغانستان بود. قاتل نیز یکی از همکارانش بود که 24 سال داشت.

گویا قاتل و مقتول همیشه بر سر مسائل سیاسی کشورشان و ورود طالبان با هم بحث و اختلاف‌نظر داشتند. شاهدان این درگیری به ماموران پلیس گفتند: «روز حادثه این دو نفر باز هم بر سر مسائل سیاسی کشورشان با هم درگیر شدند. آنها همیشه سر این موضوع با هم کل‌کل داشتند. تا اینکه آخرین بار سر همین مسأله با هم درگیر شدند و قاتل با ضربات چاقو جان مقتول را گرفت.»با این اظهارات قاتل از سوی ماموران پلیس بازداشت شد و تحقیقات پلیس روی این پرونده ادامه یافت.

درگیری مرگبار

دومین جنایت همان روز دوم مهرماه ساعت 23 شب رخ داد. آن روز پسری 34 ساله برای خرید از خانه‌شان در یکی از مناطق پایتخت خارج شد. او به مقابل سوپرمارکت محل‌شان رفت و همان‌جا با پسری جوان که از قبل با او کل‌کل داشت، برخورد کرد. او به مقتول تنه زد. همین مسأله سرآغاز درگیری بزرگی بین آنها شد. مقتول به قاتل فحاشی کرد و قاتل نیز با او درگیر شد.

درنهایت پسر جوان با شکستن شیشه نوشابه دست به جنایت زد و همان‌جا دستگیر شد. او وقتی مقابل کارآگاهان پلیس قرار گرفت، ابراز پشیمانی کرد و در بازجویی گفت: «قصد کشتن کسی را نداشتم. هنوز هم شوکه‌ام. فقط در آن لحظه عصبانی شدم و نتوانستم خشم خود را کنترل کنم. برای همین ناخواسته به یک قاتل تبدیل شدم. الان هم خیلی پشیمانم.»با این اعترافات متهم در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات از او ادامه دارد.

مرگ مشکوک در مهمانی

سومین درگیری مرگبار مربوط به پسری جوان است که در مهمانی خانه دوستش به‌طرز مشکوکی جان باخت. این حادثه روز یکشنبه سوم مهرماه رخ داد. وقتی دو دوستش او را به بیمارستان رساندند، ادعا کردند که او پس از نوشیدن مشروبات الکلی حالش بد شده و جان باخته است. اما روی بدن یکی از دوستان مقتول آثار ضرب و شتم و درگیری دیده می‌شد. آثاری که نشان می‌داد این پسر جوان دقایقی قبل با فردی درگیر شده است. از طرفی آنها نیز اظهارات ضد و نقیضی داشتند. برای همین قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت دو دوست مقتول را صادر کرد. از طرفی جسد نیز به پزشکی‌قانونی منتقل‌شد تا علت مرگ این پسر جوان مشخص شود.

ادعای هولناک یک مرد

پرونده بعدی که روی میز بازپرس دادسرای جنایی پایتخت قرار گرفته است مربوط به اظهارات عجیب یک مرد می‌شود. مردی که روز یکشنبه سوم مهر ماه به دادسرای جنایی پایتخت رفت و ادعای هولناکی را مطرح کرد. او وقتی مقابل قاضی ساسان غلامی قرار گرفت مدعی شد که پنج نفر را به قتل رسانده است. این مرد میانسال درباره ادعایش به قاضی گفت: «چند وقتی می‌شد که با آشناهای خود دچار اختلاف و درگیری شده بودم.

آنها مرتب پشت‌سرم حرف‌های نامربوط می‌زدند. خیلی سعی کردم که اهمیتی ندهم، ولی دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. خشمگین شدم. برای همین تصمیم گرفتم که انتقام بگیرم. شب و روز آرام و قرار نداشتم و نقشه انتقام می‌کشیدم. تا اینکه درنهایت تصمیم گرفتم هر پنج نفر آنها را به قتل برسانم تا بتوانم انتقامم را بگیرم. همین کار را هم کردم و هر پنج نفر را کشتم. اجسادشان را در کانال آبی حوالی خیابان رازی رها کردم.»

با این اظهارات عجیب و هولناک بازپرس دستور بررسی بیشتر در این‌خصوص را صادر کرد. البته اینکه متهم نیز دچار اختلالات روحی و روانی باشد هم یک فرضیه است که این فرضیه نیز تحت بررسی قرار دارد.

دستور قتل شوهر

آخرین پرونده به دو ماه قبل برمی‌گردد. روز 21 تیرماه امسال خبر کشته‌شدن مردی در پارکینگ خانه‌اش به ماموران پلیس پایتخت رسید. بلافاصله قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی نیز در جریان ماجرا قرار گرفت و رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد. با حضور ماموران در محل مشخص شد که این مرد در پارکینگ خانه‌اش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که دو مرد موتورسوار پس از ورود به ساختمان، درست هنگامی که این مرد از محل کارش به خانه‌اش برمی‌گشت، دست به این جنایت زده و فرار کرده‌اند. در ادامه یکی از قاتلان شناسایی و دستگیر شد. او اظهارات ضد و نقیضی داشت تا اینکه درنهایت اعتراف کرد که به دستور همسر مقتول دست به قتل زده است.

او به ماموران پلیس گفت: «من قصاب و راننده تاکسی اینترنتی هستم. چند وقت قبل همسر مقتول به‌عنوان مسافر سوار خودروی من شد. از آن زمان به بعد هر جا که می‌خواست برود من به دنبالش می‌رفتم و مبلغی هم با یکدیگر توافق کرده بودیم. تا اینکه در این رفت‌وآمدها این زن از اختلافات شدید با همسرش گفت. قرار شد که من نقشه‌ای بکشم تا کمی همسر این زن را گوشمالی بدهیم.

موضوع را به دوستم گفتم و با هم به خانه آنها رفتیم. همسر مقتول به ما کلید داد و ما درست هنگام برگشتن مقتول از محل کارش، وارد ساختمان شدیم و به او چند ضربه زدیم. ولی نمی‌خواستیم او را به قتل برسانیم. فقط می‌خواستیم او را زخمی کنیم.»

با این اعترافات همدست قاتل و همسر مقتول نیز دستگیر شدند و هر دو به جرم خود اعتراف کردند. در حال حاضر نیز متهمان در اختیار ماموران پلیس قرار دارند و تحقیقات از آنها از سوی ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha