یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

وزش باد شدید در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز پنجشنبه و ساعات و روزهای آتی، گفت: امروز پنجشنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل، رشد ابر، بارش باران و وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا این شرایط را علاوه بر این مناطق برای بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز هم انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمال‌غرب کشورمان برای برخی نقاط از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت: امروز و فردا برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در سه روز آینده نیمه شرقی کشورمان در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود به ویژه منطقه زابل که همراه با گرد و خاک و شرایط طوفانی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از شنبه تا یکشنبه با شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی ایران؛ عراق و سوریه، شاهد نفوذ گرد و خاک به نوار غربی کشورمان و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه برای واحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز هم افزایش سرعت وزش باد را انتظار داریم که در مناطق مستعد می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

وی با بیان اینکه در ۳ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود، عنوان کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف و آفتابی دارد و اواخر وقت وزش باد و فردا بعد از ظهر افزایش باد با احتمال گرد و خاک را برای پایتخت پیش‌بینی می‌کنیم. بیشینه دمای تهران امروز ۳۱، فردا ۳۰ و شنبه ۲۹ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما امروز صبح در ایستگاه مهرآباد تهران به ۱۹ درجه بالای صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha