هر فرد 6 ماهه یا بزرگتر به واکسن آنفولانزا نیاز دارد و این امر به ویژه برای افرادی که در معرض خطر عوارض آنفولانزا هستند از جمله کودکان خردسال، زنان باردار، افراد با سیستم ایمنی ضعیف، افراد 65 سال یا بالاتر مهم است.

هشدار نسبت به بروز آنفولانزای شدید در فصل آینده

به گارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی مقامات بهداشت فدرال روز سه شنبه هشدار دادند استرالیا بدترین فصل آنفولانزای خود را در پنج سال اخیر تجربه می کند و این برای ایالات متحده امریکا خوب نیست.

فصل آنفولانزای آمریکا اغلب منعکس کننده آنچه در استرالیا رخ می دهد است، در استرالیا زمستان از آوریل تا اکتبر ادامه دارد.

بر اساس نظرسنجی جدید بنیاد ملی بیماری‌های عفونی تنها 49 درصد از آمریکایی‌ها قصد دارند در فصل آنفولانزای 2022-2023 واکسن آنفولانزا بزنند. علاوه بر این، این بررسی نشان داد که از هر پنج نفری که در معرض خطر بالاتر ابتلا به عوارض جدی مرتبط با آنفولانزا هستند، یک نفر قصد ندارد امسال واکسینه شود.

دکتر روشل والنسکی، مدیر ایالات متحده، "ما نمی دانیم دقیقاً در این فصل آنفولانزا چه انتظاری داشته باشیم، اما می دانیم که بهترین راه برای جلوگیری از آنفولانزا این است که هر سال واکسینه شویم.

او تاکید کرد که برای دریافت واکسن آنفولانزا هیچ وقت دیر نیست و همزمان با تقویت کننده کووید-19 می توانید آن را دریافت کنید.

والنسکی افزود: افرادی که 65 سال یا بیشتر دارند، باید یکی از واکسن های آنفولانزای شدید را برای محافظت بهتر دریافت کنند. سه نوع موجود است: Fluzone ،High-Dose و Flublok که حاوی دوزهای بالاتری از ماده اصلی ضد آنفولانزا هستند.

والنسکی خاطرنشان کرد: اگر یکی از این واکسن‌های آنفولانزا در دسترس نباشد، آمریکایی‌های مسن‌تر باید هر واکسن آنفولانزایی که در دسترس دارند را دریافت کنند.

به گفته مقامات، علاوه بر دریافت واکسن سالانه آنفولانزا و سایر واکسن‌ها، از جمله واکسن‌های کووید-۱۹ و ذات‌الریه، اقدامات احتیاطی نیز برای جلوگیری از بیماری انجام دهید.

والنسکی گفت: «اگر بیمار هستید در خانه بمانید، از افرادی که بیمار هستند دوری کنید، بهداشت را رعایت کنید، دست‌های خود را مرتب بشویید و هنگام سرفه و عطسه دهان خود را بپوشانید. اگر به آنفولانزا مبتلا می شوید، داروهای ضد ویروسی می توانند مدت آن را کوتاه کرده و از شدت آن بکاهند.

به گفته والنسکی، پوشش واکسن آنفولانزا در دو فصل گذشته کاهش نگران‌کننده‌ای داشته است که دلیل اصلی آن این است که برخی افراد فکر می‌کنند که این واکسن کار نمی‌کند یا نگران عوارض جانبی آن هستند.

هر سال، دانشمندان الگوهای آنفولانزا را دنبال می‌کنند و حدس می‌زنند که کدام سویه‌ها در گردش هستند.

طبق آمار CDC، فقط 58 درصد از کودکان 6 ماهه تا 17 ساله در فصل آنفولانزای 2021-2022 واکسن آنفولانزا دریافت کردند که حدود 6 درصد کمتر از سال پیش بوده است.

در همین حال، تنها نیمی از زنان باردار که در معرض خطر بالای عوارض شدید مرتبط با آنفولانزا هستند، در فصل آنفولانزای 2021-2022 واکسن تزریق کردند، در حالی که این واکسن در فصل قبل تقریباً 55 درصد بود.

دکتر تامیکا آگوست، رئیس خدمات زنان و نوزادان در مرکز بیمارستان مداستار گفت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بی خطر است و می تواند به محافظت از کودک کمک کند.

آگوست گفت: «زنان می توانند در هر سه ماهه، پس از زایمان و حتی در دوران شیردهی واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

پاتریشیا استین چفیلد، رئیس بنیاد ملی بیماری‌های عفونی تاکید کرد : آنفولانزا فقط یک سرماخوردگی بد نیست، بلکه می تواند باعث عوارض تهدید کننده زندگی از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ شود و افراد سالم در هر سنی ممکن است به آنفولانزای شدید مبتلا شوند."

استین چفیلد خاطرنشان کرد: این پیام واضح است"هر فرد 6 ماهه یا بزرگتر به واکسن آنفولانزا نیاز دارد و این امر به ویژه برای افرادی که در معرض خطر عوارض آنفولانزا هستند از جمله کودکان خردسال، زنان باردار، افراد با سیستم ایمنی ضعیف، افراد 65 سال یا بالاتر مهم است. افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و اقلیت‌های نژادی و قومی خاص سعی کنند حتما واکسن انفولانزا درسافت کنند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha