پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

مهربانی اجتماعی یک فاکتور بسیار مهم در جامعه ما محسوب می‌شود. مهربانی انسجام را پرورش داده و در نهایت مشارکت اجتماعی نمایان خواهد شد. نتیجه این فرایند یک جامعه ایده آل است.

ثمرات مهربانی اجتماعی

دکتر جواد طلسچی یکتا، مدیر و موسس رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان: ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم. این جامعه چالش‌های متعددی را پیش روی ما قرار می‌دهد. یکی راه‌هایی که می‌توان با این چالش‌ها مقابله کرد، حفظ مهربانی اجتماعی است. چقدر و تا چه حدودی با این واژه آشنا هستید؟ همه ما می‌دانیم مهربانی چیست و اجتماع چیست. همه ما همه چیز را می‌دانیم و جالب است که انگار هیچ چیزی را نمی‌دانیم. ثمرات مهربانی در جامعه و اجتماع به قدری زیاد است که می‌تواند مسیر متفاوتی را رقم بزند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد کسب کنید.

مهربانی اجتماعی

بشر از گذشته تا کنون همواره به ارتباط نیاز داشته است. این ارتباط با مهربانی معنا پیدا می‌کند. اگر ارتباط وجود نداشته باشد، مسلم است که عاملی به نام مهربانی اجتماعی مطرح نخواهد شد. ما به عنوان عضوی از جامعه موظف هستیم تا مانع ریشه‌کن‌شدن مهربانی در جامعه شویم. اگر این مهربانی از بین برود، خبری از اتحاد، همدلی، انسجام، مشارکت و بسیاری از عوامل که از اجتماع نشئت می‌گیرند نخواهد بود.

شاید عاملی که باعث کم‌رنگ‌شدن مهربانی اجتماعی شده، تکنولوژی باشد. در واقع تکنولوژی انسان‌ها را از یکدیگر دور کرده و در نتیجه واژه اجتماع اهمیت خود را از دست داده است. هدف ما از ارائه چنین مطلبی اقدام برای ریشه کن کردن تکنولوژی نیست؛ زیرا ما بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون این تکنولوژی هستیم. هدف ما آگاه شدن در مورد این مسئله است که اجتماع یک عامل قدرتمند است و نباید اجازه داد تا فراموش شود.

با گسترش مهربانی اجتماعی به راحتی می‌توانید از ثمرات آن بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین ثمرات این عامل می‌توان به انسجام و مشارکت اشاره کرد. در ادامه بیشتر به این مسئله خواهیم پرداخت.

ثمرات مهربانی اجتماعی

همان طور که اشاره کردیم مهربانی اجتماعی یک فاکتور بسیار مهم در جامعه ما محسوب می‌شود. برای بقا و ادامه حیات در بهترین شرایط باید این عامل را پایدار حفظ کرد. ثمرات این مهربانی، باعث حفظ جامعه خواهند شد. جامعه ما به معنای کشور ما است و ما به عنوان یک شهروند وظیفه داریم تا کشور خود را حفظ کنیم. زمانی که مهربانی در جامعه رشد کند، انسجام اجتماعی بیشتر خواهد شد. در نهایت زمانی که انسجام در یک جامعه پر رنگ شود، مشارکت اجتماعی مطرح خواهد شد. یک جامعه و یک کشور در سایه مشارکت اجتماعی می‌تواند به پیشرفت برسد. با این عوامل یا به عبارتی این فاکتورها می‌توان یک زندگی ایده آل در یک جامعه ایده آل فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha