یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 350661

با تورم، رکود و رویدادهای متعددی که در جهان رخ می دهد، طبیعی است که احساس غرق شدن و حتی افسردگی کنیم. ممکن است خود را غرق در اضطراب بیابید درحالی که با تپش قلب مداوم و نگرانی هایی که در ذهن شما می گذرد، دست و پنجه نرم می کنید.

مهربانی کردن افسردگی را بهبود می بخشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز، یک مطالعه جدید توسط دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد که انجام یک عمل مهربانانه در واقع می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. دیوید کرگ، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت که عمل محبت آمیز تنها تکنیکی است که به افراد اجازه می دهد در مقایسه با دو مداخله درمانی دیگر احساس ارتباط داشته باشند.

اضطراب و افسردگی چیست؟

مردم همیشه احساس اضطراب می کنند. قبل از ارائه یک سخنرانی بزرگ یا رفتن به اولین کار خود، طبیعی است که احساس اضطراب کنید. اگر اخیراً از کسی که دوستش داشته اید جدا شده اید، طبیعی است که احساس افسردگی کنید و بخواهید مدام در نتفلیکس فیلم ببینید و پرخوری کنید. با این حال، کسانی که علائم شدیدتر افسردگی و اضطراب دارند، می توانند هر روز با عوارض جدی تری در سلامت روان روبرو شوند.

اضطراب می تواند فعالیت های روزانه مانند رفتن به مدرسه یا حتی بیرون رفتن از خانه را مختل کند. شما می توانید در مورد چیزهای خاص مضطرب باشید، مانند سوار شدن به پرواز یا سوار شدن به آسانسور، یا فقط از اضطراب عمومی رنج ببرید. علائم اضطراب می تواند شامل احساس تهوع، سرگیجه، ضربان قلب سریع، افکار مداوم یا حتی حملات پانیک باشد.

افسردگی یکی دیگر از اختلالات خلقی است که می تواند زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در انجام کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. افسردگی می تواند غم و اندوه، پوچی یا حتی ناامیدی بی اندازه را به همراه داشته باشد که می تواند باعث شود که فرد به راحتی عصبانی و تحریک شود و همچنین باعث خستگی شود. حتی می تواند علائم فیزیکی مانند سردرد یا درد عضلانی را به همراه داشته باشد.

نتیجه تحقیقات چه می گوید؟

کرگ در یک بیانیه خبری گفت: «ارتباط اجتماعی یکی از اجزای زندگی است که به شدت با رفاه مرتبط است. به نظر می رسد انجام اعمال محبت آمیز یکی از بهترین راه ها برای ترویج این ارتباطات باشد. »

این مطالعه که اخیراً در مجله روانشناسی مثبت منتشر شده، با هدف افشای بهبود علائم افسردگی و چگونگی انجام این کار انجام گرفته است. این تحقیق بیان کرد که نشان دادن یک عمل محبت آمیز کارساز است زیرا به آنها اجازه می دهد تا خیال خود را راحت کنند و علائم افسردگی و اضطراب خود را فراموش کنند.

پروفسورجنیفر چیونز، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «ما اغلب فکر می کنیم که افراد مبتلا به افسردگی به اندازه کافی درگیر هستند، بنابراین نمی خواهیم با درخواست از آنها برای کمک به دیگران، آنها را تحت فشار قرار دهیم. اما این نتایج خلاف آن است.»

انجام کارهای خوب برای مردم و تمرکز بر نیازهای دیگران ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

آنها 122 شرکت کننده را در مرکز اوهایو جمع آوری کردند که از علائم متوسط تا شدید افسردگی، اضطراب و استرس رنج می بردند. شرکت کنندگان پس از جلسه مقدماتی به سه گروه تقسیم شدند.

دو گروه از سه گروه برای کاهش علائم افسردگی تحت درمان شناختی رفتاری (CBT) قرار گرفتند و گروه دیگر بر فعالیت‌های اجتماعی و ارزیابی مجدد شناختی تمرکز کردند. به گروه اجتماعی گفته شد که فعالیت های اجتماعی را برای دو روز در هفته برنامه ریزی کنند و گروه CBT تکنیک های درمانی را انجام دادند.

همه شرکت کنندگان علائم خود را نوشتند و هر هفته دو روز آنها را ثبت کردند تا الگوهای تفکر منفی را تعیین کنند و بررسی کنند که چگونه می توانند افسردگی و اضطراب را کاهش دهند.

به گروه سوم دستور داده شد که دو روز در هفته، رفتار محبت آمیز داشته باشند. نشان دادن یک عمل محبت آمیز به عنوان «اعمال بزرگ یا کوچکی که به نفع دیگران است یا دیگران را خوشحال می کند، معمولاً با هزینه ای برای شما از نظر زمان یا منابع» شناسایی شد.

برخی از شرکت‌کنندگان برای دوستان خود نان پختند، دوستان را به خانه رساندند، یا حتی یادداشت‌های دوستانه‌ای برای هم اتاقی‌های خود گذاشتند.

همه شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌های خود را برای مدت پنج هفته دنبال کردند و در طی آن مجدداً ارزیابی شدند. محققان مطالعه با هر شرکت کننده بررسی کردند تا ببینند هر تکنیک چقدر موثر است.

نتایج نشان داد که هر سه گروه واقعاً به تکنیک‌های درمانی خود پاسخ مثبت نشان دادند، یعنی کاهش علائم افسردگی و اضطراب پس از ده هفته.

کرگ گفت: «این نتایج دلگرم‌کننده هستند زیرا نشان می‌دهند که هر سه مداخله، در کاهش پریشانی و بهبود رضایت مؤثر هستند».

«اما اعمال محبت آمیز همچنان نسبت به فعالیت های اجتماعی و ارزیابی مجدد شناختی با ایجاد احساس ارتباط بیشتر با افراد دیگر که بخش مهمی از رفاه است، برتری دارد.»

گروه سوم در مقایسه با دو گروه دیگر نتایج بیشتری نشان دادند و چیونز گفت که صرفاً پیوستن به فعالیت های اجتماعی نتایج مثبتی را نشان نمی دهد.

چیونز ادامه داد: «یک چیز خاص در مورد انجام اعمال محبت آمیز وجود دارد که باعث می شود افراد احساس کنند با دیگران ارتباط دارند. تنها بودن در کنار افراد دیگر و شرکت در فعالیت های اجتماعی کافی نیست.»

کرگ همچنین اشاره کرد که اگرچه گروه CBT پاسخ های مثبتی داشت، اما با انجام یک درمان کامل CBT متفاوت است. کسانی که تصمیم می گیرند در فرآیند کامل شرکت کنند ممکن است نتایج بهتری نسبت به شرکت کنندگان در این مطالعه خاص داشته باشند.

چیونز گفت: «همه کسانی که می توانند از روان درمانی بهره مند شوند، فرصت دریافت این درمان را ندارند. حتی اگر فردی تصمیم به انجام CBT یا سایر تکنیک های درمانی داشته باشد، نشان دادن یک عمل محبت آمیز می تواند مزایای تکمیلی در ایجاد روابط اجتماعی ایجاد کند.»

کرگ در پایان می‌گوید: «کاری به سادگی کمک به افراد دیگر می‌تواند برای کمک به درمان افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب فراتر از سایر درمان‌ها باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha