معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبود متخصص بیهوشی بزرگترین چالش درمانی کشور در آینده است، گفت: وزارت بهداشت باید برای این موضوع مهم تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کند.

کمبود متخصص بیهوشی بزرگترین چالش درمانی کشور است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا - «پرویز صوفیوند» اظهار داشت: پزشکان عمومی برای دریافت تخصص بیهوشی رغبتی ندارند چرا که درآمد آن بسیار پایین است و این در حالی است که اگر متخصص بیهوشی نداشته باشیم اتاق عمل باید تعطیل شود و کارایی ندارد.

وی از تخصص بیهوشی به عنوان یک رشته مادر نام برد و در ادامه گفت: متخصصان بیهوشی مطب ندارند تا بتوانند مانند دیگر متخصصان کسب درآمد کنند و تنها درآمد آنها در بیمارستان ها و اتاق عمل است لذا وزارت بهداشت باید برای این رشته جذابیت های بیشتری ایجاد کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه پنج ساله از تخصص بیهوشی استقبالی نمی شود و ظرفیت های آن در کل کشور خالی می ماند افزود: در سایر تخصص ها به دلیل درآمد بالا کمبودی نداریم اما در این رشته وزارتخانه باید نگاه ویژه ای به حقوق و مزایا آنها داشته باشد چرا که به عنوان نمونه در استان کرمانشاه و در پنج سال گذشته ما نتوانستیم ۱۰ متخصص بیهوشی را تربیت کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است و همچنین این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد.

۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند و براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha