محققان دریافتند درمان افسردگی،خطر ابتلا به زوال عقل را در میان افراد مسن کاهش می دهد.

افسردگی درمان نشده ،خطر زوال عقل را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی بر اساس مطالعه ای که در نشریه Biological Psychiatry منتشر شد، افسردگی علامت دار با 51 درصد افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

دکتر لیو یانگ از دانشگاه فودان و همکارانش ارتباط بین دوره های افسردگی، درمان افسردگی و خطر ابتلا به زوال عقل را بررسی کردند. تجزیه و تحلیل شامل حدودا سیصد و پنجاه و چهار هزار نفر شرکت‌کننده (سن 50 تا 70 سال) در بیوبانک بریتانیا (2006 تا 2010) بود .

آنها دریافتند که افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۵۱ درصد بالا میبرد . دوره های افسردگی فزاینده و مزمن با افزایش خطر زوال عقل همراه بود، اما هیچ ارتباطی برای کاهش دوره افسردگی مشاهده نشد. دریافت درمان های افسردگی منجر به کاهش خطر زوال عقل در مقایسه با عدم دریافت درمان شد (نسبت خطر، 0.7). درمان برای افرادی که علائم افسردگی رو به افزایش و مزمن کم بود به ترتیب با 42 و 29 درصد کاهش خطر زوال عقل همراه بود، در حالی که اثر کاهش درمان برای علائم شدید مزمن ناچیز بود.

یکی از محققان این تحقیق گفت: "این نشان می دهد که درمان به موقع افسردگی در میان افرادی که افسردگی اواخر عمر دارند مورد نیاز است." ارائه درمان افسردگی برای افراد مبتلا به افسردگی اواخر عمر نه تنها ممکن است علائم عاطفی را از بین ببرد بلکه شروع زوال عقل را نیز به تعویق بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha