یکی از تحقیقاتی که اخیرا درباره قاعدگی و دردهای آن منتشر شده، نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت، روغن، قند، نمک و قهوه باعث تشدید دردهای این دوران می‌شود.

این خوراکی ها برای کاهش دردهای قاعدگی مفید است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس به نقل از e-sante، برعکس خوردن خوراکی‌هایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و فاقد روغن و قند، التهابات را کاهش و دردها را تسکین می‌دهد. پیروی از یک رژیم غذایی بر پایه سبزیجات نیز باعث کاهش میزان التهابات خواهد شد.

برای کاهش دردها در دروان قاعدگی چه چیزهایی باید خورد؟ اخیرا نشست سالانه انجمن یائسگی آمریکای شمالی در آتلانتا ایالات متحده برگزار شد، در این نشست نتیجه مطالعه‌ای به انتشار رسید که بر اساس آن رژیم غذایی ما می‌تواند ابزار ساده و موثری برای کاهش دردهای قاعدگی باشد.

تجزیه و تحلیل محققان از داده‌های مربوط به این موضوع نشان داد: رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و غذاهای حاوی روغن و قند کم، التهاب را کاهش می‌دهد؛ التهابی که عاملی کلیدی در ایجاد درد قاعدگی است. این تجزیه و تحلیل برای مطالعه تأثیر رژیم غذایی بر درد قاعدگی و شناسایی اینکه کدام غذاها در ایجاد آن نقش دارند و کدامیک می تواند برعکس آن را کاهش دهند، طراحی شده است.


خوراکی‌های سرشار از اسیدهای چرب دردها را کاهش می‌دهد

بر اساس مطالعه‌ای که بر روی زنان و دختران انجام شده، حدود 90 درصد از دختران نوجوان درد قاعدگی را تجربه می‌کنند و بیشتر آنها از داروهای بدون نسخه برای مدیریت این درد با نتایج نسبتاً متفاوت در کاهش آن بهره می‌برند. بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته در فرانسه انجام شده، تقریباً از هر دو زن یک زن از قاعدگی های دردناک رنج می‌برد. نرخی که در میان زنان جوان‌تر به حدود 60 درصد می‌رسد.

تحقیقات انجام شده از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، به محققان اجازه داد تا مطالعات متعددی را بیابند که عادات غذایی منجر به دردهای قاعدگی را بررسی کنند. به طور کلی، این مطالعات نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 باعث التهاب می‌شوند و غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 آن را کاهش می‌دهند.


قاعدگی: رژیم سبزیجات التهابات این دوران را کاهش می‌دهد

این مطالعه در عمل نشان می‌دهد:در طول دوره‌های قاعدگی، ماهیچه‌های رحم به دلیل وجود پروستاگلاندین‌ها، هورمون‌هایی که در پاسخ‌های التهابی فعال هستند، منقبض می‌شوند. با اندازه‌گیری شاخص التهاب رژیم غذایی، محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند (که چربی‌های حیوانی را نیز در بر نمی‌گیرد) کمترین میزان التهاب را دارند، که نشان‌دهنده مزایای رژیم غذایی گیاهی در تسکین بیماری‌ها و دردهای قاعدگی است.

«سرا سانوه» از اعضای تیم تحقیقاتی و نویسنده اصلی پژوهش درباره کار علمیشان می‌گوید: «تحقیق در مورد تأثیر رژیم غذایی بر درد قاعدگی با تحقیقاتی با هدف درمان دردهای پریود که شخصاً تجربه می‌کردم، آغاز شد. من می‌خواستم علم پشت این ارتباط را بفهمم. مطالعه غذاهای مختلف که درد قاعدگی را افزایش یا کاهش می‌دهند را به طور جدی پی گرفتم. التهاب و در نتیجه افزایش یا کاهش درد قاعدگی، نشان داده است که رژیم غذایی یکی از فاکتورهای سلامتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. امیدوارم این تحقیق بتواند به افرادی که دوره قاعدگی سخت و دردناکی را تجربه می‌کنند، کمک کند تا دردهایشان در این دوره کاهش یابد».


اصلاح رژیم غذایی برای تسکین دردهای این دوران

دکتر استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی می‌گوید: با توجه به اینکه درد قاعدگی یکی از دلایل اصلی غیبت دختران نوجوان در مدرسه است، بررسی گزینه‌هایی که می‌توانند درد را به حداقل برسانند مهم است. چیزی مانند تغییر در رژیم غذایی می‌تواند راه‌حل نسبتاً ساده‌ای باشد که می‌تواند به میزان قابل توجهی در تسکین این دردها تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha