شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 346691

شستن لباس نوزاد به دلیل حساسیت پوست نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.بنابراین توصیه می‌شود به جای استفاده از شوینده‌های شیمیایی لباس کودک خود را با مواد طبیعی بشویید. در ادامه به بررسی نکات شست وشوی لباس نوزاد می‌پردازیم.

نکات مهم در شست و شوی لباس نوزاد

پیشنهادهای مواد طبیعی:

سرکه سفید| به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، شما می‌توانید سرکه سفید را جایگزین مواد شوینده کنید و لکه لباس نوزاد را از بین ببرید . به مقدار مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط و به مدت چند ساعت لباس‌ها را در آن خیس و سپس آب کشی کنید.


جوش شیرین | برای از بین بردن لکه روی لباس نوزاد مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید و به شکل خمیری درآورید سپس آن را روی لکه‌ها بگذارید و چند دقیقه بعد بشویید.


نکات شست و شو :
لباس نوزاد را قبل از شست وشو در آب سرد خیس کنید تا لکه‌های شیر یا ادرار راحت‌تر شسته شود. در مرحله‌ آبکشی اطمینان حاصل کنید که اثری از شوینده‌ها روی لباس نمانده باشد و لباس‌هایی را که مستقیم با پوست کودک در تماس هستند، دوبار آبکشی کنید.


اگر پوست کودک دچار جوش، خشکی، خارش و سوزش شد، بعد از مشورت با پزشک مواد شوینده را تغییر دهید. از نرم‌کننده و سفیدکننده استفاده نکنید. بهتر است لباس‌ها را در معرض هوا و آفتاب خشک کنید. لکه‌ها را بلافاصله با آب سرد بشویید و تا شستن لباس صبر نکنید، چون به‌مرور به الیاف نفوذ می‌کنند و تمیز کردنشان سخت‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha