محققان بار دیگر به پزشکان و زنان توصیه می‌کنند که از هورمون درمانی یائسگی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن استفاده نکنند.

هورمون درمانی دوره یائسگی مانع از بیماری های مزمن نمی شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، در توصیه‌های به روز شده، محققان مجدداً تاکید می‌کنند: هورمون درمانی نباید به عنوان راهی برای کاهش خطرات بیماری قلبی، سکته مغزی یا هر وضعیت سلامت مزمن دیگری تجویز شود.

این یافته بر اساس سال‌ها شواهد است که نشان می‌دهد اگرچه هورمون درمانی ممکن است خطرات برخی بیماری‌ها را کاهش دهد، اما خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند سرطان سینه، سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

دکتر «جیمز استورمر»، عضو گروه تحقیق، گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ مزیت خالصی در این نوع درمان وجود ندارد. مزایا و خطرات یکدیگر را خنثی می‌کنند.»

این گروه محققان، برای اولین بار ۲۰ سال پیش و پس از انتشار یافته‌های یک آزمایش مهم، توصیه‌هایی در مورد هورمون درمانی یائسگی ارائه کرد. یافته‌های آن آزمایش این باور قدیمی را ارائه کرد که مصرف هورمون‌ها پس از یائسگی می‌تواند به محافظت از زنان در برابر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن حاد و جدی کمک کند.

اما محققان دریافتند که هورمون درمانی در واقع خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون و سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

در سال‌های پس از آن، تحقیقات بیشتر این یافته‌ها را تأیید کرده است: در بهترین حالت، به نظر می‌رسد که درمان هورمونی یائسگی تأثیری بر ایجاد بیماری قلبی ندارد و با خطرات بیشتری مرتبط است از جمله احتمال بالاتر ابتلاء به بی‌اختیاری ادرار، بیماری کیسه صفرا یا زوال عقل.

با این حال به نظر می‌رسد فوایدی از جمله کاهش خطر شکستگی استخوان و سرطان روده بزرگ وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha