دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 346847

چگونه مسمومیت غذایی می تواند منجر به مرگ افراد شود؟ علت اصلی ایجاد مسمومیت های غذایی چیست و برای پیشگیری از آن باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

آیا مسمومیت غذایی با گوشت مرگ آور است؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد جعفر فره وش، فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در سیناپرس در پاسخ به این سوالات نوشت: مواد غذایی که استفاده می کنیم، ممکن است آلوده به مواد میکروبی مختلفی باشد، از آن جمله می توان به سالمونلا و کمپیلو باکتر اشاره کرد. بیش از 85 درصد گوشت ماکیان ها آلوده به این دو نوع میکروب هستند. هر دو این باکتری ها از عوامل مسمومیت های غذایی محسوب می شوند. مصرف مواد غذایی آلوده به این دو میکروب باعث ایجاد علائم شبیه سرماخوردگی، تهوع، استفراغ، درد شکم و دل پیچه می شود.

متاسفانه سالیانه هزاران انسان در اثر آلودگی مواد غذایی جان خود را از دست می دهند. نوعی باکتری نیز در گوشت نپخته وجود دارد که سم خطرناکی ایجاد می کند و می تواند مغز و کلیه را مبتلا سازد. یکی از مشکلات گوشت، آلودگی آن با مدفوع، باکتری ها و بیمار بودن حیوانات ذبح شده است. همیشه فرض کنید گوشتی که استفاده می کنید آلوده است، بنابراین ضرورت دارد گوشت به طور کامل پخته شود. به علاوه برای جلوگیری از انتقال میکروب به سایر مواد غذایی، پس از دست زدن به گوشت باید دست های خود را شست و شو دهید.

برای از بین بردن میکروب لازم است درجه حرارت گوشتی که می پزید حداقل به 160 درجه برسد. به علاوه پس از پخته شدن مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید و تخم مرغ را کاملا بپزید و از تخم مرغ خام نیز استفاده نکنید. میکروب سالمونلا از ترک های تخم مرغ وارد آن می شود بنابراین تخم مرغ های ترک دار را نیز استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha