محققان دریافتند که تعداد درختان کاشته شده در خیابان با کاهش مرگ و میر مرتبط است و این ارتباط با افزایش سن و رشد درختان قوی تر می شود.

کاشت درخت با کاهش مرگ و میر مرتبط است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از ساینس دیلی، در ۳۰ سال گذشته، سازمان غیرانتفاعی Friends of Trees درختانی را در امتداد خیابان‌های پورتلند، در ایالت اورگن کاشت.

در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هر درخت کاشته شده با کاهش قابل توجهی در مرگ و میر غیرتصادفی و قلبی عروقی (به ترتیب ۲۰٪ و ۶٪) همراه بود.

محققان همچنین تخمین می‌زنند که مزایای اقتصادی سالانه کاشت درختان بسیار بیشتر از هزینه نگهداری آنها است.

شواهدی مبنی بر ارتباط بین قرار گرفتن در معرض طبیعت و مرگ و میر کمتر وجود دارد.

«پیام دادوند»، نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه تحقیقاتی بارسلونا، می‌گوید: «بیشتر مطالعات از تصویربرداری ماهواره‌ای برای تخمین شاخص پوشش گیاهی استفاده می‌کنند که انواع مختلف پوشش گیاهی را متمایز نمی‌کند و نمی‌تواند مستقیماً به مداخلات ملموس دست یابند.»

بنابراین، نویسندگان از یک آزمایش طبیعی که در شهر پورتلند انجام شد استفاده کردند: بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹، دوستداران درخت ۴۹۲۴۶ درخت خیابانی کاشتند و سوابق مربوط به مکان و زمان کاشت درختان را حفظ کردند.

محققان تعداد درختان کاشته شده در یک منطقه معین (به طور خاص، یک مسیر سرشماری، که در آن تقریباً ۴۰۰۰ نفر زندگی می‌کنند) در ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال قبل را بررسی کردند. آنها با استفاده از داده‌های سازمان بهداشت اورگن، این اطلاعات را با مرگ و میر ناشی از علل قلبی عروقی، تنفسی یا غیرتصادفی در همان منطقه بررسی کردند.

نتایج نشان می‌دهد در محله‌هایی که درختان بیشتری کاشته شده‌اند، میزان مرگ و میر (مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر) کمتر بوده است. این ارتباط منفی در مورد مرگ و میر قلبی عروقی و غیرتصادفی (یعنی همه علل به استثنای تصادفات) به ویژه برای مردان و افراد بالای ۶۵ سال معنی دار بود.

علاوه بر این، با افزایش سن و رشد درختان، این ارتباط قوی‌تر شد: کاهش میزان مرگ و میر مربوط به درختان کاشته شده ۱۱-۱۵ سال قبل دو برابر نسبت به درختان کاشته شده در ۱-۵ سال قبل بود. این بدان معنی است که درختان مسن‌تر با کاهش بیشتر در مرگ و میر افراد منطقه همراه هستند و حفظ درختان بالغ موجود ممکن است برای سلامت عمومی اهمیت ویژه ای داشته باشد.

این یافته که درختان بزرگ تأثیر بیشتری بر سلامتی نسبت به درختان کوچک‌تر دارند، گویای آن است که درختان بزرگ‌تر در جذب آلودگی هوا، تعدیل دما و کاهش صدا (سه عامل مرتبط با افزایش مرگ و میر) بهتر عمل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha