خیابان‌های مملو از آب، فاضلاب‌های سرریز شده و خانه‌های پر از آب صحنه تکراری هر ساله خیابان‌های آبادان با شروع بارندگی‌هاست. محله‌هایی همچون ذولفقاری، امیرآباد، بهارستان، کوی پیروز و بسیاری دیگر از مناطق آبادان هر سال با شروع بارش‌ها نگران پس زدگی فاضلاب  و حتی آبگرفتگی خانه‌هایشان هستند.

آبادان بدون آبگرفتگی 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، گفته مسئولان خوزستانی مشکل آبگرفتگی هر ساله آبادان، تنها با لایروبی شبکه فاضلاب این شهر به راحتی حل می‌شود اما آنطور که سرپرست شهرداری آبادان می‌گوید خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی این شهر حدود ۱۰ سال است که لایروبی نشده است،البته امسال مسئولان شهری آبادان اعلام کرده‌اند کار لایروبی شبکه فاضلاب این شهر از 3 ماه پیش آغاز شده و تا کنون ۲۰۰ متر از شبکه فاضلاب این شهر لایروبی شده و بقیه هم در حال انجام است. آنها امیدوارند با این اقدامات امسال مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر شهر آبادان به حداقل برسد و مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.


مشکلات ناشی از فاضلاب آبادان برطرف می‌شود


«احسان عباسپور»، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این خصوص اظهار داشت: ۱۰ نقطه بحرانی شهر آبادان که در بارندگی‌ مشکل آبگرفتگی دارند شناسایی شده و برای رفع مشکل آنها برنامه‌ریزی شده است.


فرماندار ویژه آبادان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سه ماه پیش تاکنون برای جلوگیری از مشکلات ناشی از بارندگی‌ها به «ایران» گفت: با مشخص کردن اولویت‌های این بخش و حفاری‌های لازم، مقرر شده مسئولان اداره‌های آب، برق، مخابرات و گاز هنگام حفاری در سطح شهر حضور داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، موانع برطرف شود.


وی یکی از مهمترین مسائل را حل مشکل فاضلاب شهر آبادان عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه فاضلاب این شهر از چند جبهه کاری با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار فاینانس در مناطقی همچون شهرک دریا، علوانیه، سلیچ، ذوالفقاری، سرویس قنواتی، تصفیه‌خانه فاضلاب و... آغاز شده و در بقیه مناطق نیز بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود.


معاون استاندار خوزستان همچنین به قرارداد ۱۲ هزار میلیارد ریالی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اشاره کرد و گفت: با پایان این پروژه ۹۷ درصد مشکلات ناشی از فاضلاب این مناطق برطرف می‌شود.عباسپور با بیان اقدامات صورت گرفته برای به حداقل رساندن مشکل آبگرفتگی معابر در آبادان گفت: برای رفع آبگرفتگی‌ها ۱۹ دستگاه پمپ درخواست شده که با تحویل ۱۵ دستگاه پمپ و جاسازی آن انتظار داریم مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر شهر آبادان به حداقل برسد.


لایروبی ۲۰۰ متر از شبکه فاضلاب آبادان


«عزیز خلف‌زاده»، مدیر آبفای آبادان نیز در این خصوص اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات سال‌های گذشته با خرید و نصب ۲۰ دستگاه پمپ، ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب را در اکثر مناطق آبادان تقویت کرده‌ایم تا در صورت بارش‌های سنگین با مشکلی روبه‌رو نشویم. وی از لایروبی شبکه فضلاب آبادان خبر داد گفت: در اداوار گذشته عدم لایروبی شبکه فاضلاب سبب شده بود هنگام بارش‌ها شاهد آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی باشیم، اما در حال حاضر لایروبی در ۱۰ نقطه شهر از جمله ایستگاه هشت کوی قدس، منازل فرهنگیان و منطقه ۵۰۰ کوی قدس در حال انجام است.


مدیر آبفای آبادان با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ متر از شبکه فاضلاب این شهر لایروبی شده است، افزود:عملیات لایروبی کانال‌های فاضلاب تا پایان فصل زمستان ادامه دارد و امیدواریم شاهد پس زدگی فاضلاب و مشکلات برای شهروندان نباشیم.


۸۰ درصد از شبکه آب‌های سطحی آبادان لایروبی شد


«سلمان برقول»، سرپرست شهرداری آبادان هم در این زمینه اظهار داشت: خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی آبادان که فاضلاب این شهر از آن منتقل می‌شود حدود ۱۰ سال است لایروبی نشده و همین عامل باعث آبگرفتگی در روزهای بارندگی می‌شود.وی با اشاره به آغاز لایروبی در آبادان، افزود: با هماهنگی آبفا و شهرداری آبادان لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به صورت ویژه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال با اجرای این طرح نسبت به سال‌های گذشته آبگرفتگی کمتری را در فصل بارندگی‌ها شاهد باشیم.


وی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد از ۲۲۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی روباز و بسته شهر آبادان لایروبی شده است. در این راستا ۸۰ کیلومتر از شبکه روباز و ۷۵درصد از ۱۲۰ کیلومتر شبکه روبسته آب‌های سطحی آبادان لایروبی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha