یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها/ورود سامانه بارشی از جمعه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت مثل تهران، کرج، مشهد، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود، ادامه داد: بارش‌ها در این مناطق آغاز شده و به تدریج به دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در نواحی مرتفع و سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد، افزود: در روزهای آتی علاوه بر این مناطق، سامانه بارشی تقویت شده و در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل غربی دریای خزر شاهد بارندگی هستیم و از یکشنبه هفته آینده، بارش‌ها به شمال شرق کشور می‌رسد.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور اظهار کرد: امروز در تهران آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی را انتظار داریم و در جمعه شب، سه‌شنبه و یکشنبه هفته آتی شرایط برای بارندگی مهیاست. امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha